Energiatakarékos fekete Google

2007.08.01. 10:42 - hancu

A Google háttérszíne fehér. A fehér háttérszín megjelenítése több energiát emészt fel mint a feketéé. Használjunk energiatakarékossági okokból feketére színezett Google-t! Ezen az alapelven működik a Blackle kereső, ami tulajdonképpen nem más, mint egy feketére festett Google. A számítások abból indulnak ki, hogy egy fehér háttérszínű oldal megjelenítése 74, míg egy feketéé 59 wattba kerül. Ha ehhez hozzávesszük a napi 200 millió Google-keresést, amit megszámítunk átlagosan tíz másodperccel, az napi bő félmillió órányi Google-jelenlétet jelent a világ monitorain. A Google feketére változtatása tehát évi 750 megawattórányi megtakarítást jelentene! Mivel a világ internetezői eléggé el nem ítélhető módon még nem álltak át mind a Blackle-re, az energiatakarékos kereső a mai napig mindössze 150 ezer wattórát spórolt.

Kommentek

  • 2007.08.01 10:53:16Xmas

    "egy fehér háttérszínű oldal megjelenítése 59, míg egy feketéé 74 wattot fogyaszt"

    Tehát a fekete többet fogyaszt, ebből következik a megtakarítás....

    El kéne olvasni mielőtt publikálja az ember!

  • 2007.08.01 10:53:40buffalo soldier

    wattot nem fogyaszt szerintem semmi (habár nem vagyok villamosmérnök)

    másfelől pedig ha nagyobb teljesítményt vesz fel a fekete oldalak megjelenítése, akkor nem spórolunk vele semmit, szóval szerintem felcserélődhetett a két szám

  • 2007.08.01 11:04:40TCSA

    Tekintve, hogy az LCDk háttérvilágítása állandó, ennek nem sok értelme van.

  • 2007.08.01 11:07:50Doc

    Az OLED-nél működhet a kisebb energiaigény a fekete színeknél, de ilyen monitor PC-hez még nem nagyon van manapság.
    Wattba meg nem "kerül" semmi!

  • 2007.08.01 11:15:11rez

    csak CRT-kre vonatkozik a tanulmány
    egyébként tegnap már itt kivesézték: http://beszeljukmac.com/index.php/weblog/comments/fekete_google/

  • 2007.08.01 11:24:45A Hannibal Lektűr-attitűd

    'kerül', 'fogyaszt' - a javítás javításának javítása:))


    javaslom a 'wattot használ fel' bénázást:)

    on

    még nem használ mindenki LCD monitort

  • 2007.08.01 11:26:59bagj

    erdemes elolvasni ezt:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Blackle.com

    magyaran: csak hagyomanyos (CRT) monitorokkal mukodik! A piac legnagyobb resze mar LCDt hasznal is igy a megtakaritas is elenyeszo...

  • 2007.08.01 11:27:27petyo

    Fel kéne adni a tech rovatot. Az Index bulvár lap lett. Lássuk végre be: ez nem megy.

  • 2007.08.01 11:28:35Xmas

    az "150 ezer wattóra" (figyelem, szám-betű vegyesen) is hangzik olyan jól, mint a 150 kilowattóra :P

  • 2007.08.01 11:38:10Remol

    Xmas: el kéne olvasni a szöveget, mielőtt (hülye) kommentet ír hozzá az ember.

  • 2007.08.01 11:57:26okos

    hat remol, a 150 ezer wattora az tenyleg 150 kilowattora.

  • 2007.08.01 12:20:51badger

    Hát ja, el kéne olvasni a kommentet mielőtt hülye kommentet ír hozzá az ember.

  • 2007.08.01 12:47:06Lens

    Xmas

    "egy fehér háttérszínű oldal megjelenítése 59, míg egy feketéé 74 wattot fogyaszt" Tehát a fekete többet fogyaszt, ebből következik a megtakarítás.... El kéne olvasni mielőtt publikálja az ember! ....

    Olvasni is meg kellene tanúlni és értelmezni az olvasott dolgokat is.... :))))

  • 2007.08.01 12:53:59Morc

    Ekkora hülyeséget is rég olvastam. De javaslom, ha 2 rétegű WC papírt vesztek, szedjétek ketté, mert akkor 2x annyi ideig elég! Sőt! A zsebkendő 3 rétegű! Hatalmas távlatok nyílnak meg a spórolásban!



    A világ energiaproblémáit nem lehet ilyen marhaságokkal megoldani, sőt, az ilyesmikre fordított energia több, mint amennyit megspórolhatunk.



    Mindig azt hallom a "humánabb" beállítottságú emberektől, hogy a fizika teljesen felesleges tantárgy volt, mert ők sosem fogják az életben használni, aztán meg bekajálják a sok baromságot, amivel a fejüket tömik ún. "környezetvédők", akik szintén ennyire értenek hozzá.



    Lehet, a legtöbb energiát úgy spórolhatnánk meg, ha mondjuk... Gondolkodni kezdenénk... Elvégre ezért vagyunk emberek.

  • 2007.08.01 12:55:28hacsi

    Elég egy fekete alapú stíluslap beállítása a böngésződben és akkor még az index is fekete háterű lesz.

  • 2007.08.01 14:30:46Dany007

    @ Morc : Egyetértek :)

    mellesleg amíg az LCD kijelzők minősége olyan...amilyen, addig nekem a CRT marad :)

  • 2007.08.01 14:57:18Udi

    Had kotekedjunk tovabb. Mive a zindex alapszine feher, akkor a CRT monitoron indexezok watt felhasznalasa...

  • 2007.08.01 15:07:51Dany007

    @ Udi: jajaja igaz :D Nemcsakhogy csúnya, de még energiazabáló is ! xD

  • 2007.08.01 15:10:58cadmagician

    Dany007: egyetértek. Trinitron rulz.

    bár érdemes lenne belegondolni, hogy egy ilyen hitelre vett plazmatv is olyan 300-400 Wattot disszipál. Az milyen pazarlásmár, és a képe is rossz.

    egyébként helyesen: 150 kWh ami ugye munka.

  • 2007.08.01 15:13:31mothernature

    egyesek mekkora barmok...miért fáj az nekik h valaki segíteni akar ezen a tetves bolygón és a lakosain? lehet nem egy világmegmentő ötlet de legalább EGY ÖTLET!!! az ilyen nemtőrődöm seggfejek dobálják el az utcán a szemetet is...

  • 2007.08.01 15:15:06TGV

    talan nem veletlenul feher az alapszine mindannak, amit sokat kell olvasni... a fekete alapon vilagito betuk merhetetlenul farasztjak a szemet, ugyhogy en a magam reszerol koszonom, nem kerek belole.
    Raadasul es inkabb egy jo, energiatakarekos hatervilagitasu LCD, mint egy aramzabalo CRT!

  • 2007.08.01 15:32:51TGV

    mothernature: talan azert a "barmok" felzudulasa, mert a cikk szinvonala meg ezt a mediahekket sem eri el. Arra felepiteni egy marketingkampanyt, hogy a felhasznalok azon resze, akik CRT monitort hasznalnak a nap azok megtakaritanak arra az elenyeszo idore 20 % energiat... tehat az ossz-energiafogyasztasban meg ezrelekben sem kimutathato megtakaritasrol van szo. Ennel mar az is 100x hatekonyabb kornyezetvedelem, ha mindenki kikapcsolja az ebedszunetre a monitorjat!

  • 2007.08.01 15:34:23Udi

    "mothernature

    egyesek mekkora barmok...miért fáj az nekik h valaki segíteni akar ezen a tetves bolygón és a lakosain? lehet nem egy világmegmentő ötlet de legalább EGY ÖTLET!!! az ilyen nemtőrődöm seggfejek dobálják el az utcán a szemetet is...

    "



    Tobb ebben az otletben a marketing, mint a kornyezettudatos gondolkodas. Oh, es hogy a kornyezetvedelmet hasznalja marketingre? Na az ilyen gyartja azt a szemetet, ami mi eldobunk az utcan. :D

  • 2007.08.01 15:50:11OISRUOWEI

    IGEN, ÉS EZEN SPÓROLUNK A LEGTÖBBET!



    AKKOR TALÁN A SZARUL ZÁRÓDÓ WC VÍZTARTÁLYOKAT IS MEG LEHETNE JAVÍTANI. VAGY NAPI KÉT PERCCEL KEVESEBB TV-T NÉZNI.

  • 2007.08.01 15:56:17VaZso

    Érdekes megállapítani, hogy az én CRT monitorom 74W fogyasztású. Akkor is, ha 14", akkor is, ha történetesen 21" képátlójú.

    Akkor is, ha 1600x1200@100Hz paraméterrel, vagy ha 800x600@75Hz beállítással használom.



    Fekete háttérnél pedig a monitorom 69W-ot fogyaszt, különösen, hogy ez most épp' TFT.

    Meg merném kockáztatni, hogy ez esetben a fekete megjelenítése lehet nagyobb energiaigényű de legalábbis hasonló, mint a fehér háttéré.



    Igaz, hogy nagyon sokféle metódus létezik az információk megjelenítésére...



    Ha hosszabb időre távozunk a gép mellől, ki lehet kapcsolni. Minek a sok csicsás képernyő"kímélő", ha el lehet küldeni azt a monitort standby-ba is?

    Le lehet tekerni a monitor fényerejét is minimumra, ez még TFT esetén is kisebb fogyasztást eredményez.



    Annyi tanulmány meg mindenféle jelenik meg feleslegesen, miért nem lehet értelmes dolgokra költeni a pénzt időt is fáradságot?

  • 2007.08.01 16:01:08VaZso

    Jah, én szemetelni sem szoktam, _soha_!



    Ha pedig több embernek romlik a szeme emiatt, vagy jár gyakrabban orvoshoz, az kinek a hasznára válik?



    Nem szeretem, amikor ilyen dolgokból próbál valaki hasznot húzni.

  • 2007.08.01 16:01:50túró

    Minden, ami környezetbarátabbá akar tenni valami, PR fogás, mindeki, aki felhívja valahogy mások figyelmét a környezetbarát életmódra, szennyezi a környezetet. Mindig ugyanazok a kommentek vannak mindenhol.. pedig ezzel nem jutunk előrébb.

  • 2007.08.01 16:28:23cadmagician

    "ha el lehet küldeni azt a monitort standby-ba is"



    crt meg különösen szereti, ha ki-be kapcsolgatják rajta a nagyfeszt. egyébként abban sem vagyok biztos, hogy nem függ a felbontástől a felvett teljesítmény...



    addig amíg nem lesz olyan jó a tft képe, mint a crt-é, addig nem fogom szeretni...

  • 2007.08.01 16:30:50Moha

    Pillanatnyi fogyasztás magyarországon mikor ezt a hozzászólást írom 5364MW. Ez egy óra alatt pontosan 5364MWh. Ezt átlagnak véve az éves fogyasztás: 5364MWh*8760 = 46.988.640MWh Csak ebben kis országban! (de most kb. csúcsfogyasztás van)
    És akkor spóroljunk világszerte 750MWh-t egy évben?
    Szép gondolat...

  • 2007.08.01 16:41:21Baren

    Ha nem lett volna ez a cikk, akkor nem kellett volna néznem 2perc 46mp-ig ezt a fehér hátterű oldalt. Ha megszorozzuk hogy most "feleslegesen" hányan nézték meg ezt az oldalt, akkor hatalmasat környezetszennyeztünk. Nemhogy fogtuk volna a pöttyös labdát, és mentünk volna a ki a rétre hupákolni. Bár lehet az sem jó megoldás, mert a végén összetaposunk egykét tücsköt és hangyát labdapattogtatás közben. Nah hát ennyi.

  • 2007.08.01 16:42:17lala

    vakuljjjj

  • 2007.08.01 16:43:00VaZso

    A CRT tényleg nem szereti a ki-be kapcsolgatást, nem mintha bármi mással ez így lenne (a TFT megvilágítása sem szokta szeretni).



    Az én CRT-mnek többféle energigazdálkodási módja van. Standbyban (ez) még fogyaszt szépen, de mégis kevesebbet, off módban pedig szinte semmit (erre gondoltál a standby említésekor). (Van mégegy módja, de már régen néztem.)



    Szetintem már nagyon sok TFT-nek van szép képe, de valóban vannak olyan helyek, ahova még nem való.



    -----



    "Minden, ami környezetbarátabbá akar tenni valami, PR fogás"

    Nem így van, más sem így gondolja. Csak mindenhez ésszel kell hozzáállni. Ezalatt pedig nem azt értem, hogy 0 segítság árán próbálok hasznot húzni valamiből.

  • 2007.08.01 16:58:00Lali_

    Építsünk atomerőműveket és akkor nem kell spórolni!

  • 2007.08.01 17:12:52Merras

    A sok álkörnyezetvédő paraszt használjon Googlet folyamatosan 5 napig fekete háttérrel, világító betűkkel. Aztán majd dumálhatunk, hogy mit is akarnak.

  • 2007.08.01 17:17:35drummerman

    Ez a Blackle nekem nem is működik, nektek igen?

  • 2007.08.01 17:19:41drummerman

    Na már nálam is megy, felnézést a zértelmetlen beírásért:D

  • 2007.08.01 17:20:15Dinnye

    nekem se, szal ownedcsoki :)

  • 2007.08.01 17:36:40túró

    Merras: te igazi környezetvédő vagy?

  • 2007.08.01 17:46:25Zed

    Az esetek 75%-ában LCD monitoron fur a google. LCD monitoron a fekete szín megjelenítése kerül több energiába, tehát a Blackle pont hogy többet fogyaszt.... Régi CRT monitoron ahol elveben működne a dolog az elavult kijelző miatt nehezen olvasható az oldal: kényelmes böngészést kívánok fekete alapon szürke betűkkel. Részletek itt: http://en.wikipedia.org/wiki/Blackle.com

  • 2007.08.01 18:20:09Gery Greyhound

    A Zindex új borzalmasfehér dizájnja hány wattot fogyaszt? (mivel a Google oldalain naponta úgy tízszer 10-20 másodpercet töltök, az Indexet és leányoldalait viszont átlagban 1-másfél órán át böngészem, inkább az Indexet kéne befeketíteni, az nagyobb megtakarítás lenne). Persze csak, ha mindez igaz.

  • 2007.08.01 18:54:56DT

    Samsung 244T TFT 38W és 54W. Ezt most mértem, csak hogy ne alaptalan okoskodások legyenek csak.

  • 2007.08.01 20:20:19zzebi

    Nem vagyok szaz szazalekig biztos benne, de szerintem az LCD monitorok akkor fogyasztanak a legtobbet, amikor fekete "szint" jelenitenek meg. Az igaz ugyan, hogy a hattervilagitas allando, viszont a folyadekkristaly cellakra akkor van a legnagyobb feszultseg kapcsolva, hogy esotetedve "kitakarjak" a feher hatteret.

  • 2007.08.01 21:42:13mothernature

    Marketing vagy pr ide vagy oda, nemtom ki lesz milliomos a blackletől, de NEKEM mint anyatermészetnek minden apróság számit ezekben az ínséges időkben!!! Sok kicsi sokra megy emberek!!!! kíméljetek ahol tudtok, és ha sikerül talán kihúzom az emberiséggel a hátamon az Y5B-ig(http://www.y5b.com/). Utána úgy is el lesz baszva az egész:)

  • 2007.08.01 21:57:02zzebi

    Talaltam is egy weboldalt, ahol lemertek az LCD-k fogyasztasat a feher es a fekete hatteru Google verzioval es az eredmenyek alatamasztjak az elozo hozzaszolasomat:

    http://techlogg.com/content/view/317/1/

    Eszerint az LCD monitorok kb 2%-al tobbet fogyasztanak a fekete hatterszinnel, mint a fehernel.

    A CRT eseten a fekete hatter viszont valoban kb 10%-ot sporolt a fogyasztason a feherhez kepest.

    Konkluzio:
    A kozeljovoben az LCD monitorok teljesen kiszoritjak majd a CRT-ket, ezert a fekete Google valojaban inkabb art, mint hasznal.

  • 2007.08.01 22:32:31RagE

    hát nem tudom...most ennyi erővel akkor aki nem használja a numpadot, kapcsolja ki, mert a led is fogyaszt, és ugyebár az hogy védd a fákat egyél hódot(és egyéb magvas gondolatok) papírra nyomtatása és sokszorítása ugya jót tesz a környezetnek...szép ötlet lenne a cseppekből a tengert "felépíteni", de ezek szerintem inkább vízmolekulák mint cseppek (sajnos)

  • 2007.08.01 23:13:04Batou

    Komolyan azok háborognak a legjobban, akik nem is olvasták el rendesen a cikket.... Mellesleg figyeljétek, meg hogy a fekete hátérnél nem érzed megterhelőnek annyira a monitor bámulását!

  • 2007.08.02 01:42:39egyOlvasó

    Begin Off
    a régi index/tech jobban tetszett, megjelenésben és tartalomban is
    End Off

  • 2007.08.02 10:04:45SDI

    Az "hagyomágyos" LCD monitor a háttérvilágítás miatt mindegy milyen színű képet alkotva közel ugyaannyit fog fogyasztani. => A fenti állítás csak a CRT-nél és az OLED-nél valós

  • 2007.08.02 11:23:59MORC

    Kedves "Anyatermészet" Kisasszony/Úr :). Röviden összefoglalnám akkor. Ez a fekete háttérd dolog NEM jó ötlet, hanem konkrétan semmi. Egy nagy hatalmas semmi. Ennyi.



    A 25% CRTnél van "spórolás" (ami amúgy a hőmérséklet függvényében változó ellenállású vezetékek véletlenszerű disszipációjakor teljesen eltűnik), a 75% TFTnél viszont nem, hogy spórolás, de éppenséggel többlet fogyasztás (ami szintúgy nem mérvadó.)



    A hatékony, ám monitorra káros megoldás a kikapcsolás használaton kívül (tehát mondjuk 5 perc után.) Az a baj, ha a monitorokat nagyobb igénybevételnek tesszük ki ezzel, akkor hamarabb tönkremennek, gyakrabban kell cserélni őket, következésképp több elektronikai szemét képződik, ami viszont több nagyságrenddel jobban megterheli a környezetet...



    Kedves Mothernature... Milyen voltál fizikából? A tudományból, amely a TERMÉSZETTEL foglalkozik? Épp azzal, amit úgy szeretsz?

  • 2007.08.02 12:28:42badger

    Ne használjatok flasht mert az terheli a processzort, tehát energiát pazarol.

  • 2007.08.02 13:07:37túró

    nagyon egyszerű: csak az használ blacklit, akinek crt-je van. Mindenki tudja, hogy csak azzal lehet spórolni.

    Aki meg mer szólalni, hogy védjük a környezet attól egyből megkérdezik, hogy meteorológus/fizikus/zoológus-e vagy. Ha nem akkor sötétzöld álkörnyezetvédő hipokrata és még fütyül is.

  • 2007.08.02 14:41:50MORC

    Alapvető tévedés, hogy el kellene várni a környezetvédőktől, hogy fizikusok és tengerbiológusok legyenek, de nem ártana olvasniuk ezen a téren legalább az ismeretterjesztő irodalmat. Az a baj, hogy a szenvedélyes emberek, akik nem szeretik a racionalitást nagyon könnyen félrevezethetőek a hideg fejjel gondolkodó, ám nem túl tisztességes, vagy épp a nem túl okos, ám jószándékú és hangos emberek által.



    Ez tény, és azért az embernek éreznie kellene magán, mennyire hajlik arra, hogy gyorsan magáévá tegye minden kritika nélkül mások elképzeléseit.



    A környezetkímélő megoldásokról pedig annyit, hogy ezer és egy jó ötlet lenne (pl. egy falu képes lenne megtermelni nyáron magának a melegvizet pusztán a tetőterek becsövezésével... A mosóvíz, zuhanyzáskor keletkezett víz használható lenne WC öblítésre... Stb. De ezek komoly munkát igényelnek, igaz, óriási megtakarítást is jelenthetnének. És még rengeteg ilyen van, KIVÉVE a vízzel működő autót :D Az tabu :D )

  • 2007.08.03 02:09:37Guba

    Oké, és az a szerver mennyit fogyaszt ami a Blackle-t futtatja? Állítom, hogy sokszorosát a megspórolt energiának.

  • 2007.08.14 06:01:17djtboy

    ÉN örülnék neki ha fekete alapon fehér betü lenne mindn oldal alapbol

    sokkal kellemesebb nézni ha a betü világit és nem a háttér .

    Az XPEE-m ugy is használom Inverz

  • 2010.01.15 21:46:07arettegett

    Emberek, ezt miért nem olvassátok el? Erre hivatkozik a cikk:

    "...Assuming that users run Google in full screen mode, the shift to a black background [on a CRT monitor! mjo] will save a total of 15 (74-59) watts..."
    .
    .
    "...about 25 percent of the monitors in the world are CRTs..."
    .
    .
    forrás: http://ecoiron.blogspot.com/2007/01/black-google-would-save-3000-megawatts.html

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Friss kommentek

Keresés