A Credit Suisse elemzői szerint az internet egyik leglátogatottabb oldalának számító YouTube, a világ messze legnagyobb videómegosztója brutális veszteséggel dolgozik: évi 470 millió dollárra becsülték az oldal veszteségét a szakértők. Az ijesztő számot (amit a tulajdonos Google nem kommentált) 240 millió dollárra tett bevételből, és 711 millióra tartott működési költségből számolták ki.
Egyik adat sem nyugszik sziklaszilárd alapokon: a bevételre például 120 és 500 millió dollár között hallhattunk már becsléseket. A kiadásokat az oldal forgalma alapján becsült sávszélességigényből számolták ki: 375 millió látogató, akiknek egyszerre az ötöde van fenn az oldalon, és fejenként 400 kilobit kell a kiszolgálásukhoz - ez nagyjából napi egymillió dollárba kerül, a maradék összeg a szerverek fenntartására, licencköltségekre és hasonlókra megy.
A Credit Suisse szakértői szerint a Google-nek sürgősen új üzleti modellt kellene bevezetnie, fizetős prémium tartalmakkal, mert a jelenlegi, hirdetésre alapozott rendszer láthatóan nem képes fenntartani magát.