Tavaly még az Ebay bíróság elé citálása volt a divat a szerzői jogaikat és márkaneveiket féltő cégek körében (Franciaországban 40 millió eurót nyertek is, Amerikában elbukták a pereket), 2009-ben viszont úgy tűnik, ezt a szerepet átveszi a Google. Ahogy az Ebaynél is azért pereltek, mert az online aukciósházban hamisított árukat adtak-vettek a felhasználók, a Google esetében is a partnercégek követik el a jogsértést.
A Firepond nevű texasi cég azért indított pert a kereső ellen, mert az AdWords hirdetési rendszerben reklámoztak hamisított, vagy szerzői jogot sértő árucikkeket a cégek. A vita központi kérdése, hogy felelős-e a Google a hirdetési rendszerébe jelentkezők viselt dolgaiért. Ha a bíróság úgy dönt, hogy igen, az az AdWords és AdSense automatizált hirdetésszervező rendszerek átalakítását fogja kikényszeríteni, és az egész online hirdetési piacot átalakíthatja.