Súlyos zavarok keletkeztek csütörtökön a Google szolgáltatásaiban; a felhasználók 14 százaléka egy, némely esetekben több órára alig vagy nem tudta elérni az internetes keresőportált és más alkalmazásokat.
Egy belső rendszerhiba miatt a webforgalom egy részét Ázsia felé kellett irányítani, ami forgalmi dugóhoz vezetett - írta a zavarok után több órával blogjában a cég egyik vezetője.
Leginkább azok szenvedtek szükséget, akik a Gmail és a Google Docs alkalmazást akarták igénybe venni, de a hézagos működést és a lassulást megérezték a Google News, a Google Maps és a Google Reader használói is. A világhálón böngészők közül, amikor rájöttek, hogy csak a Google rendszerével vannak problémák és nem az egész internettel, átváltottak egy másik népszerű keresőre, a Yahoo-ra.
Ez volt a Google működésében az eddigi legszélesebb körű fennakadás, de nem az első. Februárban szintén nagy visszhangja volt, amikor a Gmail levelező két és fél órára lefagyott, tavaly decemberben pedig a Google Talk internetes csevegőoldalt nem lehetett egy ideig használni. Urs Hoelzle, a cég alelnöke akkor elnézést kért a felhasználóktól a kellemetlenségért, és ígéretet tett, mindent megtesznek, hogy a jövőben ilyen ne fordulhasson elő.
Dan Olds, a Gabriel Consulting Group elemzője rámutatott, hogy egy ilyen hiba nem maradhat titokban, a szolgáltatások akadozásáról szóló hírek futótűzként terjedtek az olyan közösségi portálokon mint a Twitter. Szerinte csak apró fennakadás történt, de olyan nagy volt a visszhangja, hogy az eset sokkal rosszabbnak tűnt, így mindenképpen lerontja a Google megbízhatóságáról alkotott képet.