Lehalt a T-Mobile 3G-hálózata
Twitterezők az ország több pontjáról jelezték, hogy leállt a T-Mobile 3G-hálózatán a netszolgáltatás. Egyelőre nincs hivatalos információnk arról, hogy mennyi felhasználót érint a probléma. Egy olvasónk informatikusoktól úgy tudja, országos szintű a hiba, de ezt még nem erősítette meg a T-Mobile. A legfrissebb olvasói levelek szerint a 2G-hálózaton is gond lehet, valaki ezen sem tud hívást kezdeményezni.
A T-Mobile közölte, hogy a hiba főleg az adatszolgáltatást érinti, és részben a hangszolgáltatást is. Az okot vizsgálják, és közleményükben kérik az ügyfelek türelmét és megértését. A cég két órával cikkünk megjelenése után kiadott közleménye szerint a hibát még mindig keresik, de az már nem érinti a hang- és az sms-szolgáltatást. Akadozhat viszont a 1430-as ügyfélszolgálati szám elérése.
Az MTI nem megnevezett forrásra hivatkozva azt írja, hogy a szélvihar megrongált egy átjátszótornyot, ez okozza a meghibásodást.
A helyzet vészesen hasonlít a tavalyira, amikor akadozott a mobilszolgáltatás. Távközlési szakértőktől tudjuk, hogy tavaly hamarabb megoldható lett volna a probléma, ha az emberek újraindítják a készüléküket. Most több helyről azt a visszajelzést kaptuk, hogy ez a módszer most nem működik. Egy olvasó szerint érdemes átállítani a készüléket 3G-módról GSM-re, azaz 2G-re.
Cikkünket folyamatosan frissítjük, amint megtudunk valamit.