A twitterezők 0,05 százaléka írja a bejegyzések felét
A Yahoo! hírportál kutatása szerint a több mint 200 millió regisztrált felhasználó többsége csak hallgat, vagy továbbküldi mások üzenetét, az aktívnak nevezhető 0,05 százalék nagyrészt a celebek világából kerül ki. A sztárok megkülönböztetett figyelmet fordítanak egymásra, azaz például a színészek jobban figyelik kollégáikat, mint a többi twitterezőt. Ez alól kivételt jelentenek a különböző szervezetek, amelyek nem egymás csevegéseire, hanem a bloggerek bejegyzéseire figyelnek jobban.
Ezek az üzenetek viszont nem sekélyesek, többnyire a világ vezető híreivel foglalkoznak. A népszerűségi listában második volt a sorban az Egyesült Államok belpolitikája, majd ezután a gazdasági és a sporthírek következtek. Az egészségügyi, művészeti, tudományos és a technológiai témák a lista végére kerültek.
A 140 karakteres üzenetek továbbítására alkalmas közösségi oldal március 21-én ünnepelte ötéves születésnapját. A szolgáltatás forradalmi újdonsága volt, hogy felületére nemcsak számítógépről, hanem mobiltelefonról is lehet szöveges üzeneteket küldeni. A rövid, SMS-ben is továbbítható bejegyzések előnye, hogy sokszor a hírügynökségeknél is gyorsabb információközlésre képes.