A rejtélyes hiba mindkét esetben éjszaka jelentkezett. Először június 25-én este 9 óra után két LCD-monitor vált hirtelen remek vétellé: áruk az eredeti tizedére csökkent. Reggel hét óráig 26 ezer vásárló összesen 140 ezer akciós monitorra adott le rendelést.
Az újabb rejtélyes leárazás szombat éjfél körül esett meg, és vasárnapig hajnalig élt, amíg az illetékesek fel nem fedezték. Ezúttal az üzleti felhasználóknak szánt Latitude E4300 notebook volt megrendelhető – az alapértelmezett konfiguráció megváltoztatását követően – jelentős, 75 százalékos kedvezménnyel (a termék hivatalos ára 69 000 tajvani dollár, ehelyett 18 500 tajvani dollárért kínálták). A Dell egyelőre nem árulta el, hogy ebből a gépből hány darabot vásároltak, de a tajvani fogyasztóvédelmi hivatal úgy tudja: közel 15 ezer felhasználó 50 ezer készülékre adott le rendelést.
A gyártó utólag mindkét esetben figyelmeztette a vásárlókat, hogy az ár hibás volt, és törölte a rendeléseket, kárpótlásul pedig vásárlási kuponokat ajánlott a csalódott ügyfeleknek. Többen ennek ellenére a fogyasztóvédelmi hivatalhoz fordultak, amely az eset kapcsán arra kérte a gazdasági tárcát, hogy dolgozzanak ki olyan szabályozást, amely meghatározná a hasonló fiaskók kezelési módját. A fogyasztóvédők szerint tisztázni kell, mikortól tekinthető érvényesnek egy online vásárlási szerződés, ahogy azt is, hogy a hibás árak miatt érvénytelenített vásárlások esetén milyen kárpótlás jár a megrendelőknek.
A Dell tajvani leányvállalata egyébként nem maga üzemelteti a webbolt infrastruktúráját, és vizsgálatot indított a rejtélyes árengedmények okának felderítésére. A vizsgálat és a hatóságokkal való egyeztetés lezárultáig a cég weboldalán nem lehet vásárolni.