A Sound and Vision beszerezte a világ egyik legjobb plazmatévéjét, a Pioneer Elite PRO-11FD Kurót, valamit a fellelhető legfejlettebb lcd-t, a Samsung LN-T5281F-et, és alapos beállítás, méricskélés, centizgetés után egymásra szabadította a két szörnyeteget. Arra voltak kíváncsiak, hogy melyik technológiában van több potenciál, melyikből lehet többet kihozni, és arra jutottak, hogy a plazma bizony csúnyán elveri a lcd. Sőt, többet is mondtak: szerintük a Pioneer készüléke nem egyszerűen a legjobb laposkészülék a piacon, hanem tulajdonképpen a legjobb tévé, amivel valaha találkoztak.
Sötétben
Bár mindkét készüléknek voltak erősségeik, a csatát végül a fekete szín döntötte el. Ahogy a Gizmondo is idézi a lapot, amikor megnézték a Pioneer feketéjét, egyből tudták, hogy valami különlegessel van dolguk. Mert ami mélynek, sötétnek hatott a plazmán, az legfeljebb csak szürke volt az lcd-n, ami még akkor is igaz, ha a szerzők szerint a Samsung feketéje volt a legjobb, amit valaha folyadékkristályos megjelenítőn láttak. Ez az egy szín persze rengeteg mindent meghatároz, az alakok jobban kiválnak a háttérből, a félelmetes félelmetesebb, tehát a fekete alapvetően meghatározza a filmélményt.
Az lcd több tényező miatt is vesztett pontot: a vitathatatlan technológiai előrelépés ellenére kisebb a látószöge, és a csillogós felszínt sem szerették annyira a tesztelők. A Sound and Vison arra a következtetésre jutott, hogy az iparágnak még messze nem sikerült mindent kihoznia az lcd-ből, amíg viszont a mérnökök dolgoznak, jobb választás a plazma.
Pár éve az Index szerkesztősége is egymásnak eresztette a különböző technológiákat képviselő tévéket. Arra jutottunk, hogy sok esetben még a katódsugárcsöves is reális alternatíva lehet, de az lcd fekete-deficitje például nálunk is komoly pontlevonással járt.