A Sony bejelentette, hogy az ünnepi szezonra új PlayStation 2-vel áll elő. Persze nehéz újdonságról beszélni egy hétéves modell ráncfelvarrása esetén, főleg, hogy a konzol utódja, a PS3 is közel egy éves, de attól még tény: a fehér géphez hasonló eddig nem volt a Sony kínálatában.
Új piac
Ezzel a színnel a gépet könnyen össze lehet majd téveszteni az elképesztő sikereket elért Wii-vel, igaz, a PS2-nek nem kell szégyenkeznie, vagy bárkit másolnia, mert négyszer annyi fogyott belőle, mint a Wii-ből, a PS3-ból és az Xbox 360-ból együttvéve.
Az új konzol 150 dolláros áron kerül az üzletekbe novemberben, a vásárlók kapnak mellé egyet a SingStar Pop nevű játékból, meg két mikrofont is. A Sony szerint a játékgép remek alternatívája lehet a szintén alacsony árkategóriában mozgó Wii-nek, főleg, hogy száz dollárral olcsóbb annál, ráadásul a mellékelt játék is a Nintendo konzoljának célközönségére próbál hatni: a SingStar Pop is a közösségi szórakozást, az alternatív játékstílust képviseli.
A frissítésre azért is szükség van, hogy felpörgessék az eladásokat: hiába jelentek meg az újgenerációs játékgépek, sokáig a PS2 volt a legkeresettebb konzol, szeptemberre azonban eltűnt ez az előny. Az amerikai piacon az előző hónapban 527 ezer Xbox 360 fogyott (a Halo 3 megjelenésének hála), Wii-ből 501 ezer, PS2-ből 215 ezer, PS3-ból 119 ezer ment el.
Kell a siker
Egy elemző szerint a PS2 tarthatja viszonylagos egyensúlyban a Sony pénzügyi mérlegét, a még mindig sikeres gépen ugyanis valószínűleg jelentős haszna van a gyártónak, ami fedezheti a PS3-mal kapcsolatos veszteségeket. Ezzel együtt a Sony játékgyártó részlegének a mínusza az utolsó negyedévben megközelítette az egymilliárd dollárt.
A japán cég a kereslet felfuttatása érdekében számos változtatást jelentett be. A PlayStation 3 csúcsmodelljének árát például 600-ról 500 dollárra csökkentette, valamint bevezetett egy új modellt is, a kissé buta, de elfogadható méretű merevlemezzel szerelt 400 dollárost.
A PS2 iránti kereslet felfuttatásával nehéz megjósolni, hogy milyen eladott darabszám mellett végez majd a típus. Eddig 120 milliót adtak el a konzolból hét év alatt, összesen 1500 játék jelent meg rá, és további 160 címet mutatnak be az ünnepi szezonban, valamint 2008 első negyedévében.