A GM fejlesztési igazgatója, Bob Lutz, a detroiti Autos Summit autókiállításon elmondta, a cég szeretne szakítani a General Motorst a benzinzabáló Hummer terepjáróval azonosító sztereotípiával. A Volt prototípusa már kész van, az első országúti tesztek 2008 elején indulnak, és ha minden jól megy 2010-ben már tömeggyártásba kerülhet.
A Chevrolet Volt úgynevezett plugin hibrid autó, vagyis az elektromos hálózatról feltölthető elemek hajtják (tartalékban azért van egy hagyományos benzines motor is a motorháztető alatt). Az újratöltés egyszerűen úgy zajlik, hogy az autót rádugjuk a konnektorra. Ez jóval környezetbarátabb, mint a cserélhető akkumulátoros módszer.
A Volt lítium-ion akkukat használ, hasonlóan a laptopokhoz és a mobiltelefonokhoz. A fő probléma is onnan ismerős: a túlmelegedés, a magas költségek, és a lassú feltöltés (egy teljes töltés akár 5-6 óráig is tarthat). Egy feltöltéssel 64 kilométer tud megtenni a Volt, ami majdnem a duplája annak, amennyit egy átlagos amerikai az autóját naponta használja a felmérések szerint. A GM tervei szerint 2010-ben 60-100 ezer Voltot adnak majd el Amerikában, 20-30 ezer dollár közötti áron.