Hibrid meghajtású buszt tervesz a Ganz Transelektro Rt.
A jármű a tervek szerint 2004 második felében állíthat forgalomba. A hibrid busz 30-50 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, 30 százalékkal kevesebb szárazanyagot bocsát ki, és 10-40 százalékkal alacsonyabb lesz a zajterhelése, mint a hagyományos járműveknek.
A hibrid jármű dízelmotor-generátor rendszere csupán az akkumulátorok töltését végzi, a meghajtásról az így termelt elektromos energia gondoskodik. Az energia, például egy közlekedési lámpánál állva, vagy fékezéskor sem vész el, hiszen a motor, illetve a fékezésre fordított energia is folyamatosan tölti az akkumulátorokat. A jármű az erősen légszennyezett területeken képes kizárólag elektromos üzemmódban is haladni.
Dunai Zoltán, a Transelektro vállalatcsoport 100 százalékos tulajdonában lévő GT Rt. vezérigazgatója szerint a program sikere esetén sor kerülhet a sorozatgyártásra is.