Barbara, Borbála
-5 °C
3 °C

Megugrott a Yahoo Japan harmadik negyedéves profitja

MTI
2004.01.21. 12:58
A legnagyobb japán internetes portál, a Yahoo Japan harmadik negyedéves profitja 87 százalékkal lett nagyobb, mint tavaly; a társaság a rekordnagyságú hirdetési bevételeknek és a jól menő aukciós üzletágnak köszönheti sikerét. A hirdetési bevételek főként a szponzorált linkek népszerűsége miatt lettek jobbak a vártnál. A cég meghatározója az online aukciós piacnak is: 3,57 millió felhasználója van és ebben a szegmensben nincs valódi versenytársa.

A 2,87 ezer milliárd jen piaci értékű Yahoo Japan a legnagyobb médiarészvény a tokiói tőzsdén: a tavaly áprilisban kezdődött üzleti év eleje óta megháromszorozódott piaci értéke nagyobb, mint a négy legnagyobb rádió-televíziótársaságé.

A tavalyi év utolsó három hónapjában a társaság nettó profitja 6,65 milliárd jenre nőtt az egy évvel korábbi 3,55 milliárd jenről. A társaság árbevétele 55,4 százalékkal 20,1 milliárd jenre nőtt. A jó eredmény indokolja, hogy emelték az éves eredmény előrejelzés összegét is: korábban 71-73 milliárd jenes bevételre és 22-22,6 milliárd jenes profitra számítottak; most 73,5-75,5 milliárd jenes bevétel mellett 23,2-24 milliárd jen a profitterv.