Bemutatták a hírközlési fogyasztói jogok képviselőjét
A kutatások azt mutatták, hogy a fogyasztói panaszok kezelése nem megfelelő, ezért építették be ezt az intézményt az új elektronikus hírközlési törvénybe, mondta Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke hétfőn. A hivatalnak az is feladata lesz, hogy megoldási javaslatokat dolgozzon ki, illetve ha szükséges kezdeményezze a jogszabályok módosítását. A jelenleg hatfős apparátust vezető Juhász Károly Pataki Dániel szerint megfelelő személy arra, hogy vezesse ezt a munkát, mivel "szociológus végzettségű és ismeri a távközlési piacot is."
A képviselő közölte, hogy a fogyasztók tájékoztatásán keresztül minél több felvetésre szeretnének választ adni. Így a nyaralási szezon kezdetekor arról fogják tájékoztatni a mobiltelefon-használókat, hogy hogyan lehet külföldről legolcsóbban telefonálni.
A hivatal másik fontos feladata az lesz, hogy összehasonlító díjtáblázatokat állítson össze a különböző mobilcsomagokról, megkönnyítve ezzel a tájékozódást - mondta a hírközlési fogyasztói jogok képviselője. A hivatal a hírközlési hatósággal, valamint a Gazdasági Versenyhivatallal és a fogyasztóvédőkkel szoros együttműködésben végzi munkáját.