Mária
-6 °C
-2 °C

Bemutatták a hírközlési fogyasztói jogok képviselőjét

MTI
2004.05.10. 15:18
Juhász Károly feladata a felhasználók problémáinak megoldása, illetve az lesz, hogy a fogyasztókat megfelelően tájékoztassa, ezáltal megkönnyítse a szolgáltatások közötti eligazodást.

A kutatások azt mutatták, hogy a fogyasztói panaszok kezelése nem megfelelő, ezért építették be ezt az intézményt az új elektronikus hírközlési törvénybe, mondta Pataki Dániel, a Nemzeti Hírközlési Hatóság elnöke hétfőn. A hivatalnak az is feladata lesz, hogy megoldási javaslatokat dolgozzon ki, illetve ha szükséges kezdeményezze a jogszabályok módosítását. A jelenleg hatfős apparátust vezető Juhász Károly Pataki Dániel szerint megfelelő személy arra, hogy vezesse ezt a munkát, mivel "szociológus végzettségű és ismeri a távközlési piacot is."

A képviselő közölte, hogy a fogyasztók tájékoztatásán keresztül minél több felvetésre szeretnének választ adni. Így a nyaralási szezon kezdetekor arról fogják tájékoztatni a mobiltelefon-használókat, hogy hogyan lehet külföldről legolcsóbban telefonálni.

A hivatal másik fontos feladata az lesz, hogy összehasonlító díjtáblázatokat állítson össze a különböző mobilcsomagokról, megkönnyítve ezzel a tájékozódást - mondta a hírközlési fogyasztói jogok képviselője. A hivatal a hírközlési hatósággal, valamint a Gazdasági Versenyhivatallal és a fogyasztóvédőkkel szoros együttműködésben végzi munkáját.

Felfedeznéd Portugáliát?

Itt a remek alkalom, hogy megismerd. Beszámolók, fotók - böngéssz!

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!