Új laposképernyős televíziók a Sonytól
Egyszerre nyolc új laposképernyős televíziót mutatott be a Sony, de a folyadékkristályos és plazmaképernyős készülékek csak október-novemberre érnek az európai üzletekbe. A műszakilag és képminőségben egyaránt áttörést jelentő televízióktól a cég azt várja, hogy segítenek elérni kitűzött célját: az év végére mind a hazai, mind a világpiacon 35 százalékos részesedést kivívni a laposképernyős televíziók terén a tavalyi 30 százalék után, maga mögé utasítva valamennyi vetélytársát. A versenyben egyelőre a Matsushita vezet, amely az olimpia előtt több új készüléket mutatott be, mint a Sony, mert az az év végi nagy ünnepi hajrában bízik inkább.
Sikano Kijosi, a Sony Marketing Japan alelnöke szerint sosem látott fellendülés várható a laposképernyős televíziók piacán az év végi szezonban, ezért vártak az újdonságokkal - amelyek közül a legdrágább több mint tízezer dollárba fog kerülni -, hogy azok éppen a csúcson jelenjenek meg az üzletekben.
A társaságnak igencsak szüksége van egy kis fellendülésre - a televíziós részlege a második negyedévet 8,5 milliárd jenes (77,72 millió dollár) üzemi veszteséggel zárta, mégis bíznak benne, hogy az évet végül nyereséggel fogják zárni. A 2004. március végével zárult pénzügyi évben a Sony tévéágazata 32,4 milliárd jenes üzemi nyereséget ért el.