A németek szeretik az internetet
A fordulat magyarázatát a GfK kutatói egyrészt abban látják, hogy a fogyasztók a neten egyszerűen megtalálják a keresett terméket, mégpedig a lehető legkedvezőbb áron. Ebből a szempontból a szakboltok és az áruházak hálózatai hátrányban vannak. Működési költségeik szerkezete ugyanis nem teszi őket versenyképessé az elektronikus kereskedelemmel szemben sem az áraknál, sem a választéknál. Másrészt egyre kedveltebbek az árverések a weben. Ma már a német fogyasztók az Internet-kereskedelemben elköltött minden negyedik eurója árverésekre jut. Nem csak új, hanem másodkézből származó árucikkeket, "új értékű" használt holmit is be lehet így szerezni. A magán használtcikkek adás-vételének ez a formája szintén a bolti kereskedelemtől szívja el a vásárlóerőt, amelyet egyébként valószínűleg új termék megvételére adtak volna ki.
Egy másik felmérés az év első felében feltárta, hogy a gyógyszerek, erősítők és vitaminok Interneten keresztül történő beszerzése várhatóan dinamikusan növekedni fog. Az elektronikus kereskedelemben forgalmazott 29 termékcsoport vizsgálatával megállapították, hogy az egészségügyi termékek rendelkeznek a legnagyobb piaci potenciállal. Múlt évben 830 000 németországi Internet-használó vásárolt a hálón keresztül vényköteles vagy recept nélkül kapható gyógyszereket, erősítőket és vitamin készítményeket, egy-egy alkalommal 40 euró értékben. De ötmilliónál több fogyasztó el tudja képzelni, hogy a jövőben az egészség megőrzéséhez szükséges szereket a jövőben Interneten keresztül rendelje meg.