Szabadesésben az lcd-árak
A tavalyi második félévi több mint negyven százalékos esés után az idei első negyedévben - az előző negyedév átlagához képest - újabb tíz százalékkal csökkent a folyadékkristályos képernyők ára, indokolta negatív eredményadatát az lcd-világpiac második legnagyobb szereplője, az LG.Philips. A vállalat 79 milliárd von veszteséggel zárta az első negyedévet, szemben az egy évvel korábbi 628 milliárd von nyereséggel (1 dollár = 1013 von). A társaság eredménye a múlt év második felében kezdett romlani, a fordulatot az okozta, hogy a gyártók messze túlbecsülték a keresletet, ezért az árak meredek csökkenésnek indultak. Ez tükröződik abban is, hogy bár az LG.Philips az első negyedévben növelte az eladott képernyők mennyiségét, árbevétele 6 százalékkal, 2060 milliárd vonra gyengült.
A vállalat arra számít, hogy a folyó negyedévben egy számjegyű mértékben csökken az lcd-k ára, eredménye azonban a kiszállítások növelése miatt javulni fog. A második félévre már áremelkedést vár a cég, elemzők szerint azonban csak a 17 és 19 hüvelykes számítógép-monitorok fognak valamelyest drágulni, a nagyobb tévéképernyők ára viszont tovább süllyed. Az áralakulás dacára a nagy gyártók, így az LG.Philips mellett a piacvezető dél-koreai Samsung Electronics és a harmadik helyen álló tajvani AU Optronics az elkövetkező években sok milliárd dolláros beruházásokkal bővítik kapacitásukat.