Csendes repülőgép
A deltaszárny belsejében kialakított utastér belülről leginkább egy mozi teremhez hasonlít majd, ami sokkal barátságosabb, mint a megszokott, klausztrofóbiát sugalló, hosszú, keskeny csőalak. Az új formát az indokolja, hogy a Cambridge egyetem mérnökei Paul Collins vezetésével arra a következtetésre jutottak: a repülőgépek hagyományos, cső alakú törzsből és szárnyból álló felépítése felelős a fel- és leszálláskor keletkező nagy zajért.
A tervezők másik zajcsökkentő újítása, hogy a motorokat a szárny felső oldalára helyezték, hogy hangjuk felfelé vetődjön. A fejlesztés költségeihez az amerikaiak is hozzájárultak, a londoni Luton repülőtéren kívül a bostoni Cambridge MIT intézet szponzorálta a kutatást.
Egyelőre csak az alakra vonatkozó számítások vannak meg, de 12 hónapon belül elkészülnek a prototípus tervei, és remélhetően egy évtizeden belül élőben is ki lehet próbálni a repülőgépet - jelentette a BBC brit közszolgálati rádió- és tévéállomás honlapján. Környezetvédők és a légi folyosók közelében élők már mozgalmat is indítottak, hogy a tervből mihamarabb valóság váljék.