A bookline.hu az Év internetes kereskedője
A díjakat az Inter-Európa Bank Rt. és az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) alapította, fő támogatója a Kirowski Rt., s az idén először adták át. Az elismerések átadása előtt csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón elhangzott: Magyarországon az idén mintegy 100 millió dollár forgalmat bonyolítanak le az internetes boltok, ami negyedével több mint egy évvel korábban.
Összehasonlításképpen Kuthy Antal, az IVSZ elnökségi tagja elmondta: az Egyesült Államokban az idén várhatóan 85 milliárd dollár forgalmat bonyolítanak le a webes áruházak. Hozzátette, míg Magyarországon a kiskereskedelmi forgalomnak csak a 0,36 százalékát adják az internetes boltok, addig Amerikában 2,2 százalékát.
Magyarországon az internetes vevők átlag életkora 29 év, s inkább a férfiak, mint a nők részesítik előnyben ezt a vásárlási formát. A magyarországi boltok viszonylag kicsik: 2004-ben a 81 százalékuk, 2005-ben pedig 75 százalékuk nem éri el a nettó 5 millió forint forgalmat.
A díjakat az alapítók által kiválasztott zsűri részben a közönség szavazatai, részben pontozásos módszerrel, több szempont alapján ítélte oda, így például számított a forgalom nagysága, illetve a dizájn is.
A bookline.hu-t 2001-ben alapították, tavalyi forgalma nettó 200 millió forint volt, az idén pedig várhatóan 650 millió forint lesz. Az 1999-ben alapított bortarsasag.hu egyik fő célja, hogy a kulturált borfogyasztással kapcsolatos ismereteket terjessze.