Tovább nő az internetbanking ügyfelek száma
A lakossági internetbanking ügyfelek száma a tavaly szeptemberi 664 ezerről 827 ezerre nő az idei év első félévének végére, míg a vállalatiaké 103 ezerről 117 ezerre emelkedik - közölte a GKI Gazdaságkutató Rt. csütörtökön az MTI-vel.
A GKI, a T-Mobile Távközlési Rt. és a Sun Microsystems Kft. közös kutatása szerint 2005 szeptemberében a lakossági ügyfelek száma 52 százalékkal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 58 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
A lakossági ügyfelek száma tavaly a harmadik negyedévben 10 százalékkal, a vállalkozásoké 7 százalékkal nőtt az előző negyedévhez képest.
A kutatás szerint a bankok azt várják, hogy az internetes banki szolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között.
A második, illetve harmadik helyre a tranzakciók ellenőrzése, illetve a számlainformációk lekérdezése került.
A korábbi negyedévektől eltérően, a többi online banki szolgáltatás, így a befektetési termékek és a csoportos beszedési megbízás tekintetében is növekedésre számítanak a hitelintézetek.