Google-féle hirdetési rendszer az Ebaytől
Kontextusspecifikus hirdetési rendszert jelentett be egy hétfői Las Vegas-i szoftverkonferencián a világ legnagyobb aukciós szájtja. Az Ebay azt a Google által feltalált és a Yahoo által lemásolt hirdetési rendszert másolja újra, amelyben a hirdetések megjelenése függ a szövegkörnyezettől, így az egyes reklámokat nagy valószínűséggel azok látják, akiket valóban érdekel az adott téma. Michael van Swaaij, az Ebay vezető stratégája szerint az egyik fő cél az, hogy megnöveljék az egyes oldalakon tett látogatások számát - példaként említett egy olyan sportszájtot, amelyen sporteszközök és ajándéktárgyak hirdetései jelennek meg, és azok az Ebay aukcióira mutatnak. Elemzők szerint az árverési szájt óriási összegeket költ hirdetésre a Google-ön és a Yahoon, a lépés tehát abba az irányba mutat, hogy az Ebay a mostaninál kevésbé függjön a két nagy netes cégtől.