Árháború kezdődött a mobiltelefonok piacán
Az amerikai Motorola a tavalyi utolsó negyedben részvényenként csak 13-16 cent közötti adózott eredményt ért el, kevesebbet az októberi vállalati előrejelzésnél. A forgalom 11,6-11,8 milliárd dollár között lehetett, az októberben jósolt 11,8-12,1 milliárd dollár helyett, derült ki a péntek reggel közzétett előzetes becslésből. Elemzők szerint a Motorola becslése arra vall, hogy árháború bontakozott ki a nagy nemzetközi gyártók között, és megszenvedik annak a következményét is, hogy a túlérett nyugati piacok után most a kevésbé telített, felzárkózó, elsősorban ázsiai piacok megdolgozása van soron, olcsóbb készülékekkel. Emiatt az értékesítés mennyiségben gyorsan nő, de az árak és a haszonkulcsok szerényebbek. A finn Nokia, a világ legnagyobb gyártója októberben maga is jelezte, hogy piacszerzés érdekében csökkenti árait.
A harmadik negyedévben a világ mobilpiacán a Nokia és a Motorola - a két vezető gyártó - egyaránt növelte részesedését: a Nokiáé 35,1 százalékra emelkedett 32,5 százalékról, a Motoroláé 2 százalékponttal 20,6 százalékra nőtt. Az összes gyártó eladásai 21,5 százalékkal 251 millió készülékre bővültek a 2005-ös harmadik negyedhez képest. A harmadik helyezett, a dél-koreai Samsung, bár eladásait egyhatoddal 30,6 millió készülékre növelte, részesedése a teljes mobilpiacon 12,2 százalékra csökkent.