Nincs többé egymárkás mobiltelefon
Véget ért Németországban a nevetségesen olcsón kínált mobiltelefonok korszaka. A D2 Vodafone bejelentése után a másik három nagy szolgáltató is úgy döntött, hogy drasztikusan csökkentik a készülékek szubvencióját. Mindenekelőtt a prepaid kártyák használói érezhetik meg a változást. A szolgáltatók ügyfelekért folytatott harca már odáig fajult, hogy néha több száz márkával is támogatták egy-egy készülék eladását. Hiába kötötték magukhoz két éves szerződéssel az ügyfelet, és hiába van már a németek többségének mobiltelefonja, felmérések szerint 10 százalékuk az utóbbi három hónapban egyetlen beszélgetést sem kezdeményezett. Ez a vállalatok számára rendkívül kellemetlen, hiszen elment a pénz az olcsóságot biztosító támogatásra, mégsincs bevételük, mert az emberek nem használják a készüléket.