Túl az 50 milliomodik ügyfélen a China Mobile
A várakozásokat meghaladó mértékű, 18,03 milliárd jüan (2,18 milliárd dollár) eredményt ért el tavaly a China Mobile. Ez az eredmény az 1999-es 4,79 milliárd jüanhoz képest 276 százalékos növekedés. A hongkongi mobilszolgáltató bevétele 2000-ben 68 százalékkal 65 milliárd jüanra nőtt, adózás előtti eredménye pedig 74 százalékkal 37,5 milliárd jüanra ugrott. 2000 végén 45,1 millió előfizetője volt a cégnek, szemben az egy évvel korábbi 25,7 millióval. A távközlési társaság nemrég már 50 milliomodik ügyfelét üdvözölhette, s ezzel - az előfizetők számát tekintve - a Vodafone mögött a világ második legnagyobb mobilcégévé nőtte ki magát. Ugyankkor kinai piaci részesedése az egy évvel az előtti 86,6 százalékról tavaly év végére 77,5 százalékra esett, mert konkurense, a China Unicom jóval kedvőbb tarifákkal alákínált a kínai paicon.