Magyar internetfelmérés, nemzetközi összehasonlításban
Befejződött az Internet Monitor, a világ legnagyobb online felmérésének
első szakasza, amelynek során négyszazezer válaszadót regisztráltak
világszerte. A felmérést félévente 32 országban végzi az amerikai MASMI
Research Group. Magyarország a - a balkáni régió országaiban is
tevékenykedő - MASMI Hungary Piackutató Intézet és a holland Pro Active
International együttműködésével kapcsolódott be a kutatásba. A hazai
felmérés során többek között az Elvira, a Hunnia.net, a Prim, és a Port.hu
látogatóit kérdezték meg. A felmérés szerint a magyarországi internetezők között a nők és az idősebb korosztály tagjai intenzívebben használják az internetet, mint a többségben levő fiatal férfiak. A magyar internetezők nyugat-európai társaiknál
nagyobb mértékben reagálnak az online hirdetésekre, és harmincegy
százalékuk már vásárolt az interneten. A hazai internetezők kétharmadának
nem jelent problémát az angol vagy német nyelvű weboldalak böngészése. Az
Internet Monitor az első olyan internethasználati kutatás, amelynek hazai
eredményei nemzetközi összehasonlításban is megismerhetők.