Eszter, Eliza
12 °C
22 °C

Magyar internetfelmérés, nemzetközi összehasonlításban

2001.07.26. 14:33
Kapcsolódó cikkek (1)
Befejződött az Internet Monitor, a világ legnagyobb online felmérésének első szakasza, amelynek során négyszazezer válaszadót regisztráltak világszerte. A felmérést félévente 32 országban végzi az amerikai MASMI Research Group. Magyarország a - a balkáni régió országaiban is tevékenykedő - MASMI Hungary Piackutató Intézet és a holland Pro Active International együttműködésével kapcsolódott be a kutatásba. A hazai felmérés során többek között az Elvira, a Hunnia.net, a Prim, és a Port.hu látogatóit kérdezték meg. A felmérés szerint a magyarországi internetezők között a nők és az idősebb korosztály tagjai intenzívebben használják az internetet, mint a többségben levő fiatal férfiak. A magyar internetezők nyugat-európai társaiknál nagyobb mértékben reagálnak az online hirdetésekre, és harmincegy százalékuk már vásárolt az interneten. A hazai internetezők kétharmadának nem jelent problémát az angol vagy német nyelvű weboldalak böngészése. Az Internet Monitor az első olyan internethasználati kutatás, amelynek hazai eredményei nemzetközi összehasonlításban is megismerhetők.