A Napster elősegíti a CD-vásárlást
A Jupiter Communications felmérése szerint a Napster felhasználói 45 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak zenét az interneten, mint mások. A neves közvéleménykutató cég úgy találta, a Napstert aktív zenerajongók használják, akik az idő múlásával egyre több lemezt vásárolnak online. A Jupiter azt ajánlotta a zeneiparnak, inkább fejlesszék forgalmazási csatornáikat, mintsem küzdjenek az új módszerek ellen. Az Amerikai Lemezkiadók Szövetsége (RIAA) a Napster és az MP3.com után a főként filmcserével foglalkozó Scour Exchange készítőjét is beperelte. A Jupiter szerint a 2200 megkérdezett zenerajongó közül csak a 18-24 éves számítógép-fanatikusok nem vásárolnak zenét, akik szerény anyagi lehetőségeik miatt negyedévente mindössze 20 dollárt költenek lemezvásárlásra.