Tamás
3 °C
7 °C

Ingyen mobilozhatnak a brit fiatalok

2007.09.25. 13:58
Fiatalokat megcélzó virtuális mobilszolgáltató kezdte meg működését a héten Nagy Britanniában. Az érdeklődők kizárólag meghívóval szerezhetnek előfizetést.

Vérbeli kettőpontnullás mobilszolgáltatást indított egy Blyk nevű cég Nagy Britanniában, előfizetést ugyanis csak meghívóval lehet szerezni, pont, mint az online közösségi szájtokon. A társaság csak a 16-24 éves korosztály iránt érdeklődik, huszonötödik születésnapja alkalmából egyszerűen letiltják a júzert.

A forradalmian új üzleti modell keretében az ügyfelek napi hat reklám elfogyasztásáért cserébe havonta 43 percet telefonálhatnak és 217 szöveges üzenetet küldhetnek. A mobilcég negyvenöt hirdetővel kötött szerződést, és köztük van a Sony Ericsson, a Coca Cola, a Ford, az Adidas és a Mastercard is, hogy csak a legnagyobbakat említsük.

Ha elfogytak az ingyenes percek és üzenetek, az ügyfelek tizenöt illetve tíz pennyért vehetnek extra perceket és üzeneteket. A Blyk viszont azt állítja, hogy a fiataloknak nem kell majd pénzt költeniük, mert bőven elég lesz nekik az, amit reklámokért adnak.

A hirdetések vagy mms-ben, vagy sms-ben érkeznek, vagy egyszerűen beültetnek egy linket a személyes üzenetek végére. A Blyk virtuális mobilszolgáltató, tehát nincs saját hálózata, helyette az Orange infrastruktúráját használja.