A visszaesést elsősorban a Siemens előretörése idézte elő, melynek piaci részesedése 9,5 százalékról 17 százalékra duzzadt. A Siemens elsősorban az olcsó és középkategóriás készülékek terén hódította el a Nokia piaci pozícióit. A felső kategóriában a dél-koreai Samsung lépett előre 7,6 százalékos piaci részesedésről 8,6 százalékosra. A Sony Ericsson szintén a magasabb kategóriájú készülékeinek köszönhetően bővítette piaci részesedését 4,0 százalékról 6,6 százalékra. A Motorola részesedése Nyugat-Európában 7,8 százalékról
6,3-ra csúszott vissza. A Nokia piaci részesedése Nagy-Britanniában szenvedte el a legnagyobb visszaesést.
A finn mobiltelefon készülék gyártó két év óta első alkalommal látta csökkenni piaci részesedését Európában, de még így is 13,7 millió darabot adott el a harmadik negyedévben a tavalyi 13,5 millió darab után. Összességében a harmadik negyedévben az előző év hasonló
időszakával összevetve 26,3 százalékkal 32,4 millió darabra emelkedett a mobiltelefonok értékesítése Európában. A második negyedévivel összevetve a növekedés hét százalékos.
Az egész évre vonatkozó értékesítési előrejelzését 109 millió darabról 125 millióra emelte a Strategy Analytics. A növekedés elsősorban a színes kijelzővel és digitális fényképezőgéppel felszerelt mobiltelefonok, valamint az olcsó kategóriába eső készülékek
keresletének lesz köszönhető.
Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!