Emánuel
3 °C
12 °C

Csökkent a Nokia piaci részesedése Európában

2003.12.05. 12:30
Jelentős mértékben csorbult a finn Nokia domináns szerepe az európai mobiltelefon-piacon. A Strategy Analytics piackutató intézet adatai szerint a harmadik negyedévben 42,1 százalékra zsugorodott a Nokia egy évvel korábban még 51,2 százalékos piaci részesedése.
A visszaesést elsősorban a Siemens előretörése idézte elő, melynek piaci részesedése 9,5 százalékról 17 százalékra duzzadt. A Siemens elsősorban az olcsó és középkategóriás készülékek terén hódította el a Nokia piaci pozícióit. A felső kategóriában a dél-koreai Samsung lépett előre 7,6 százalékos piaci részesedésről 8,6 százalékosra. A Sony Ericsson szintén a magasabb kategóriájú készülékeinek köszönhetően bővítette piaci részesedését 4,0 százalékról 6,6 százalékra. A Motorola részesedése Nyugat-Európában 7,8 százalékról 6,3-ra csúszott vissza. A Nokia piaci részesedése Nagy-Britanniában szenvedte el a legnagyobb visszaesést.

A finn mobiltelefon készülék gyártó két év óta első alkalommal látta csökkenni piaci részesedését Európában, de még így is 13,7 millió darabot adott el a harmadik negyedévben a tavalyi 13,5 millió darab után. Összességében a harmadik negyedévben az előző év hasonló időszakával összevetve 26,3 százalékkal 32,4 millió darabra emelkedett a mobiltelefonok értékesítése Európában. A második negyedévivel összevetve a növekedés hét százalékos.

Az egész évre vonatkozó értékesítési előrejelzését 109 millió darabról 125 millióra emelte a Strategy Analytics. A növekedés elsősorban a színes kijelzővel és digitális fényképezőgéppel felszerelt mobiltelefonok, valamint az olcsó kategóriába eső készülékek keresletének lesz köszönhető.

Törökország

Isztambul még mindig a nagy kedvencek közé tartozik.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!