Árpád
-1 °C
9 °C

Csökkent a Nokia piaci részesedése Európában

2003.12.05. 12:30
Jelentős mértékben csorbult a finn Nokia domináns szerepe az európai mobiltelefon-piacon. A Strategy Analytics piackutató intézet adatai szerint a harmadik negyedévben 42,1 százalékra zsugorodott a Nokia egy évvel korábban még 51,2 százalékos piaci részesedése.
A visszaesést elsősorban a Siemens előretörése idézte elő, melynek piaci részesedése 9,5 százalékról 17 százalékra duzzadt. A Siemens elsősorban az olcsó és középkategóriás készülékek terén hódította el a Nokia piaci pozícióit. A felső kategóriában a dél-koreai Samsung lépett előre 7,6 százalékos piaci részesedésről 8,6 százalékosra. A Sony Ericsson szintén a magasabb kategóriájú készülékeinek köszönhetően bővítette piaci részesedését 4,0 százalékról 6,6 százalékra. A Motorola részesedése Nyugat-Európában 7,8 százalékról 6,3-ra csúszott vissza. A Nokia piaci részesedése Nagy-Britanniában szenvedte el a legnagyobb visszaesést.

A finn mobiltelefon készülék gyártó két év óta első alkalommal látta csökkenni piaci részesedését Európában, de még így is 13,7 millió darabot adott el a harmadik negyedévben a tavalyi 13,5 millió darab után. Összességében a harmadik negyedévben az előző év hasonló időszakával összevetve 26,3 százalékkal 32,4 millió darabra emelkedett a mobiltelefonok értékesítése Európában. A második negyedévivel összevetve a növekedés hét százalékos.

Az egész évre vonatkozó értékesítési előrejelzését 109 millió darabról 125 millióra emelte a Strategy Analytics. A növekedés elsősorban a színes kijelzővel és digitális fényképezőgéppel felszerelt mobiltelefonok, valamint az olcsó kategóriába eső készülékek keresletének lesz köszönhető.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Egzotikus élmények!

Amiről eddig álmodni sem mert. Luxus nyaralás, a világ legcsodálatosabb tengerpartjain.