Bár az iPhone-hoz optimalizált Ikon díjcsomagok tartalmaznak annyi beszélgetést, sms-t, és adatforgalmat, amit a magyar premier óta aligha merítettek ki a felhasználók, az online egyenleg ijesztő számokat mutat. Több tízezer forintos számlákról kaptunk képeket, a rekorder pedig 200 ezer felett járt, bő egy hét, közepesen intenzív használat (250 megabájtnyi adatforgalom) mellett.
A T-Mobile ügyfélszolgálatától megtudtuk, hogy ez nem hiba, hanem egyszerűen így működik a rendszer: minden percnyi beszélgetést, minden bitnyi adatforgalmat leszámláz, aztán a hónap végén vonja le ebből a díjcsomagba beépített kedvezményeket. Az iPhone miatt most sokan váltottak T-Mobile-ra, akik eddig nem ismerték ezt a rendszert, ráadásul az iPhone internetes képességei miatt könnyű vele aránylag nagy adatforgalmat generálni, ami pörgeti rendesen a számlaegyenleget. Így a rendszer visszássága most mutatja meg magát igazán: előfordulhat, hogy százezreket mutat hónap közben a weboldal, de a végső számlán a kedvezmények levonása után már jóval barátságosabb összeg fog szerepelni.
Hogy mi értelme van egyáltalán az online számlaegyenlegnek ebben a formában, miért nem lehet legalább egy zárójeles megjegyzéssel megóvni a rendszerrel először szembesülő előfizetőket a pánikrohamtól, rejtély. Hogy miért nem lehet a pénzösszeg helyett percekben és megabájtokban mutatni, hogyan áll az egyenleg a díjcsomagban eleve foglaltakhoz képest, szintén.
Jó hír viszont, hogy pár napja az Ikon előfizetési csomagokban automatikusan bekapcsolódott az eddig csak párszáz forintért, külön megrendelhető hívószámkijelzés funkció.