További Mobil cikkek
|
Egymásra mutogatnak
További kutatások alapján kiderült, hogy westeles telefonokról saját hálózatba és a Vodafone hálózatába is biztonságosan lehetett SMS-t küldeni, csak a 20-as előfizetők nem kapták meg a 30-as üzeneteket. Ráaadásul a jelenséget hibaüzenet sem kísérte. A pannonos és vodafone-os telefonokról mindhárom szolgáltató elérhető volt.
Kulcsár Emőke, a Pannon sajtóosztályának munkatársa azt mondta, hogy a hiba nem a Pannon hálózatában volt. Az Index cikkének megjelenését követően megkereste lapunkat a Westel képviselője, aki cáfolta ezt az állítást, szerinte a Pannonnál lépett fel technikai probléma.
Másfélmillió SMS naponta
A Westelnek már több mint 2,9 millió előfizetője van. Becslések szerint a szolgáltató hálózatából az ügyfelek egy átlagos munkanapon nagyjából 1,5 millió szöveges üzenet küldenek el. Ünnepek idején az SMS-forgalom természetesen jelentősen megugrik: tavaly december 31-én, illetve újév napján összesen tízmillió üzenet ment át a Westel hálózatán.
A Pannon GSM előfizetői tavaly több, mint 200 millió szöveges üzenetet küldtek a saját telefonjaikról, és közel ugyanennyit fogadtak másoktól - nem számítva a rendszerüzeneteket, illetve a különféle szolgáltatásokat. Ez utóbbiakkal együtt az SMS forgalom 2001-ben jóval meghaladta a félmilliárdot. A Pannon GSM előfizetőinek száma meghaladja a kétmilliót.