Árpád
-1 °C
9 °C

SMS-árok a Westel és a Pannon között

2002.07.09. 14:37
Kapcsolódó cikkek (2)
Az Index SMS-szakosztályának megfigyelései szerint kedd reggeltől délutánig nem lehetett Westel-telefonokról a Pannon hálózatába rövid szöveges üzeneteket eljuttatni. A Westel ügyfélszolgálatánál tudtak a problémáról, az ügyintéző hölgy szerint általános technika hibáról volt szó. Bár a Pannon korábban cáfolta, hogy náluk lenne a hiba, a Westel szerint mégis a 20-as szolgáltató rendszerében lépett fel a probléma.
Az Index SMS-szakosztályának megfigyelései szerint kedd reggeltől egészen délutánig nem lehetett Westel-telefonokról a Pannon hálózatába rövid szöveges üzeneteket eljuttatni. A Westel ügyfélszolgálatánál tudtak a problémáról, az ügyintéző hölgy szerint általános technikai hibáról volt szó: az SMS-ek nem jutottak el a pannonos előfizetőkhöz, de az is megesett, hogy egy üzenetet többször is megkaptak. Az ügyintéző közölte, hogy a Westel szakemberei dolgoznak a probléma megoldásán.

A Westel közleménye
A Westel Kommunikációs Igazgatóságának közleménye szerint az Index cikkében tévesen szerepel, hogy a Westel hálózatából az sms-ek küldése nem lehetséges. A cég közleménye szerint a valóság az, hogy a Westel hálózatában nem mutatkozott olyan műszaki probléma, amely az üzenetek elküldését akadályozta volna. A társszolgáltató műszaki problémáiért a Westel Mobil Távközlési Rt-t nem terheli felelősség, áll a közleményben.

Egymásra mutogatnak

További kutatások alapján kiderült, hogy westeles telefonokról saját hálózatba és a Vodafone hálózatába is biztonságosan lehetett SMS-t küldeni, csak a 20-as előfizetők nem kapták meg a 30-as üzeneteket. Ráaadásul a jelenséget hibaüzenet sem kísérte. A pannonos és vodafone-os telefonokról mindhárom szolgáltató elérhető volt.

Kulcsár Emőke, a Pannon sajtóosztályának munkatársa azt mondta, hogy a hiba nem a Pannon hálózatában volt. Az Index cikkének megjelenését követően megkereste lapunkat a Westel képviselője, aki cáfolta ezt az állítást, szerinte a Pannonnál lépett fel technikai probléma.

Másfélmillió SMS naponta

A Westelnek már több mint 2,9 millió előfizetője van. Becslések szerint a szolgáltató hálózatából az ügyfelek egy átlagos munkanapon nagyjából 1,5 millió szöveges üzenet küldenek el. Ünnepek idején az SMS-forgalom természetesen jelentősen megugrik: tavaly december 31-én, illetve újév napján összesen tízmillió üzenet ment át a Westel hálózatán.

A Pannon GSM előfizetői tavaly több, mint 200 millió szöveges üzenetet küldtek a saját telefonjaikról, és közel ugyanennyit fogadtak másoktól - nem számítva a rendszerüzeneteket, illetve a különféle szolgáltatásokat. Ez utóbbiakkal együtt az SMS forgalom 2001-ben jóval meghaladta a félmilliárdot. A Pannon GSM előfizetőinek száma meghaladja a kétmilliót.