A napokban ugyanis beadták az utóbbi idők talán legnagyobb ellenszenvet kiváltó szabadalmi kérelmét. A Philips Electronics azt szeretné elérni, hogy a digitális tévéken ne lehessen átkapcsolni a reklámblokk közben, valamint hogy a digitális felvevőkkel készített műsorszámoknál ne tudjuk áttekerni a hirdetéseket.
Hogyan lehetséges ez? A digitális vevők és felvevők elterjedten használják az úgynevezett Multimedia Home Platformot (MHP). Ez a Java-alapú technológia teszi lehetővé, hogy adott digitális műsorokhoz kapcsolódó extra információkat jelenítsenek meg a tévéképernyőn.
A Philips viszont ezt az eljárást arra használná fel, hogy meggátolja a nézőt abban, hogy egy tévéhirdetés közben csatornát váltson vagy a digitálisan rögzített programokban átugorja a hirdetési blokkot. A Philips szabadalmi kérelmében arról is olvasni, hogy nyilván sok nézőt felbosszantana ha hirtelen nem tud csatornát váltani, így "megoldásként" azt találták ki, hogy egy figyelmeztető üzenetet írnak ilyenkor a képernyőre, mely tisztázza: a hiba nem a készülékben van.
Ha kapcsolni akarsz, fizess
Azért azokra is gondoltak, akik nem tudnák elviselni, hogy végig kell nézniük egy teljes reklámblokkot: a szabadalmi kérelemből kiolvasható, hogy egy olyan rendszert szeretnének hozzákapcsolni az eljáráshoz, mely lehetővé teszi, hogy a néző a digitális televízión keresztül fizethessen azért, hogy átkapcsolhasson a reklámblokk alatt másik csatornára.
A kereskedelmi televízióknak alapvető érdeke, hogy a hirdetésekből bevételt generáljanak. Ahogy a hagyományos tévés hirdetések egyre kisebb hasznot hoznak, a tévécsatornák is próbálják meghonosítani a moziipar eljárását, az úgynevezett product placementet, mely a hirdetési termék közvetlen megjelenítését jelenti egy adott filmrészletben. Amerikában így ma már nem csak a mozifilmekben, de a tévésorozatokban is fel-feltűnnek az ilyen közvetlen termékhirdetések.