![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Gyerekjátékok helyett pszichothriller
További MP3 cikkek
Pszichothriller
"A jelenlegi közönség Sega játékokon nőtt fel, termékeinkhez érzelmileg kapcsolódnak, amit tőkévé akarunk kovácsolni" - jelentette ki Simon Jeffery, a Sega of America elnöke. Az új konzolok megjelenésétől, az idei Xbox 360, valamint a 2006-os PlayStation 3 és Nintendo Revolution nevekkel fémjelzett "hardver-átmenettől" szintén sokat várnak. Például táguló piacot, ahova megváltozott koncepciójú darabokkal - gyermeki élvezetek helyett sötét, a lélek mélyrétegeit megjelenítő thrillerekkel - óhajtanak betörni. Utóbbiakkal a hardcore játékok rajongóit igyekeznek megcélozni.
Érdekes terep, rengeteg kihívással. Ráadásul, mintha kimerült volna az invenció, egyre több a folytatás, a remake. Hiányoznak az igazán eredeti ötletek, romlanak az eladási mutatók. Úgy tűnik, nagyot lehet robbantani egy igazán eredeti munkával.
Például az Elítélve: Bűnös eredetek (Condemned: Criminal Origins) típusú opusokkal. Vérrel, intenzív erőszakkal, kemény, férfias beszéddel, de másként, mint ahogy megszoktuk.
"A mesterséges intelligencia és az interaktív szórakoztatás területén végzett kutatások hamarosan a szórakozás teljesen új formáihoz, például interaktív televízióhoz és interaktív történetekhez vezetnek" - nyilatkozta nemrég Yusuf Pisan, a Sydney Műszaki Egyetem tanára. "Látótávolságba kerültek az intelligens, MI által irányított karakterekkel benépesített interaktív narratívák. Mindezek mellett újjászületik a virtuálisvalóság-koncepció, és ezúttal a technológia képes lesz kivitelezni az eredeti ígéreteket."
Az új játékok - köztük az Elítélve - részei a folyamatnak. Karaktereik már nem kényünknek-kedvünknek kiszolgáltatott gyalogokként funkcionálnak többé.
FBI ügynök a nagyvárosi labirintusokban
A Monolith Productions közreműködésével létrehozott Sega thrillerben a nem általunk irányított szereplők mesterséges intelligenciával rendelkeznek, ahányszor játszunk, annyiféleképpen viselkednek, annyi arcukat villantják fel. Alkalmasint kezünkben pisztollyal lépünk be egy helyiségbe. Ellenfelünk látja a veszélyt, fejvesztve, segítségért kiáltva szalad ki onnan. Viszont, ha fegyver nélkül lennénk, könnyen előfordulna, hogy ránk támad. Az adott szituáció függvényében dönti el, miként cselekszik.
Az első személyű nézőpont maximális zsigeri hatást biztosít. A következőgenerációs fények, filter-technikák nemcsak a képminőséget erősítik, hanem a környezet apró részletei is kidolgozottak: könnyedén manipulálhatjuk a háttérben lévő tárgyakat, melyek élethűen "reagálnak", ha hozzájuk érünk, földhöz vágjuk valamelyiket, stb. Az intelligens ellenségek védekező és támadó lépéseinkre egyaránt stratégiai válaszokat adnak. Az erős karakterek izgalmassá teszik a számos csavarral megtűzdelt történetet. Az 5.1 hang lehetővé teszi, hogy a képernyőn nem látható ellenséget is halljuk.
A játékosok igazi lélektani drámában vesznek részt: magasfeszültségben, izzó szenvedélyek és izgalom közepette haladnak előre. Ösztöneikre támaszkodva, törvényes támogatással, csetepatékba, bunyókba keveredve űzik, s igyekeznek bíróság elé állítani a sorozatgyilkosokat. Az FBI sorozatbűnökre szakosodott csoportjánál (Serial Crimes Unit, SCU) dolgozó Thomas ügynök szerepét alakítják. A kérlelhetetlen, megalkuvást nem ismerő bűnüldöző a nagyvárosi dzsungelben, sötét sikátorokban, parkolókban, elhagyott gyártelepeken végzi munkáját, s találja magát szemben a társadalom perifériájára szorult szociopatákkal. Az is előfordul, hogy nincs megfelelő fegyvere, vagy elfogy a töltény, és a játékos hirtelen ki lesz szolgáltatva a legkegyetlenebb, az elmebaj határán lévő bűnözőknek. Széles a paletta, van hova alámerülnünk. Az előrelátó és intelligens nyomozói munka mellett elsősorban pontos reflexeink garantálják a túlélést.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)