Az iPod felhasználói sokkal több időt töltenek zenehallgatással, mint videonézegetéssel, mutat rá a fogyasztói szokásokra a Nielsen Media Research friss felmérése. Ez egyébként az első kutatás azóta, hogy az Apple tavaly videoletöltéssel bővítette az iTunes online zeneáruház kínálatát.
A lehangoló adatok szerint az iPodon és az iTuneson lejátszott fájloknak kevesebb mint 1 százaléka videotartalom. Ha csak a Video iPod-felhasználókat vesszük, az arány ekkor is csak 2,2 százalék. A kutatás szerint az iPod-tulajdonosok mindössze 15,8 százaléka játszott le valaha videofájlt zsebgépén vagy az iTuneson.
Az adatokból kiderül, hogy a videolejátszásra alkalmas iPod nem teljesíti az Apple várakozásait. Az eredményeket elemző Hollywood Reporter szerint a Nielsen felmérése felveti azt a kérdést is, hogy valóban képesek lesznek-e komoly tábort szerezni maguknak a mobilkészülékekre méretezett videotartalmak. A legoptimistább értékelés szerint nem totális kudarcról, csupán a piac vártánál sokkal lassabb beindulásáról beszélhetünk.