A látogatottsági adatok szerint a twitterezők hatvan százaléka abbahagyja a posztolást a csatlakozás után egy hónapon belül. „Jelenleg körülbelül negyven százalék azoknak az aránya, akik a csatlakozást követő hónapban is visszatérnek a Twitterre" – mondta David Martin, a piackutató kutatási igazgatója.
A 140 karakteres bejegyzésfolyammal működő szolgáltatás három éve indult, azóta a legtöbb magára valamit is adó sztár Britney Spearstől Ashton Kutcherig a rabja. A sztárok mellett a nagy hírügynökségek, tévécsatornák, politikusok is twittereznek, az elnöki kampányban Barack Obama is használta.
A Twitter nem adja ki, pontosan hány felhasználója van, de a Nielsen Olsen adatai szerint februárban több mint hétmillióan használták a mikroblog-szolgáltatást. Tavaly februárban csupán 475 ezren.
Martin szerint más, népszerű közösségi oldalakon, mint a Facebookon vagy a MySpace-en a megmaradási hajlandóság majdnem kétszerese a Twiterrének. A 200 millió felhasználóval büszkélkedő Facebookon például az új felhasználók hetven százaléka megmarad.
„A Twitter szépen muzsikált az utóbbi hónapokban, de nem lesz képes fenntartani meteorszerű növekedését, ha nem képes megnövelni felhasználói lojalitását" – mondta a Reutersnek Martin.