Chris Dale és Aaron Zamost, a cég két vezető pr-osa a YouTube hivatalos blogjában cáfolta a legelterjedtebb pletykákat. A cáfolat erején kissé ront, hogy a legizgalmasabb kérdésekben csak annyit mondanak, hogy "ez nem így van", de azt nem támasztják alá adatokkal, hogy akkor szerintük hogy van.
Első mítosz: a Youtube tartalma csak rövidke házivideókból áll
A két marketinges ezzel szemben a Sonytól a Disneyn át a Universal Musicig terjedő partnerszerződéseket hozza fel, a több száz elérhető mozifilmet és több ezer tévésorozat-epizódot. A legjobb ellenpélda a netes legendára Wayne Wang rendező filmje, a Nebraska hercegnője, aminek a premierjét a videomegosztón tartottak, és két nap alatt 165 ezer nézőt vonzott. Ezzel a nézőszámmal az aktuális hollywoodi toplista 15. helyén nyitott volna a film.
Második mítosz: a YouTube videói gyenge minőségűek
Ez talán igaz volt tavaly őszig, azonban azóta elindult a YouTube HD (ami persze csak a nevében HD, a tévéknél, monitoroknál alkalmazott HD-szabványokhoz nem sok köze van), és nyolc hónap alatt a YouTube vált a legtöbb nagy felbontású tartalommal bíró videomegosztóvá.
Harmadik mítosz: a YouTube fenntartása olyan drága, hogy a növekedés veszteséget okoz
Itt nagyon óvatosan fogalmaz a két szóvivő, kiemelik, hogy még a komoly piaci elemzésekben is 120 és 500 millió dollár között mozognak a YouTube bevételeire vonatkozó becslések, és hasonlóan széles skálában tippelik meg a fenntartási költségeket is. A külső forrásból származó elemzésekben tehát nem lehet megbízni, belső adatot meg nem ad senki, csak annyi tippet kapunk, hogy a YouTube egész infrastruktúrája speciálisan lett kialakítva, és a fenntartási költségének legtöbb összetevője (például a bérelt sávszélesség) sokkal olcsóbb, mint az iparági átlag.
Negyedik mítosz: a hirdetők idegenkednek a YouTube-tól
Az ellenérv szerint az Advertising Age reklámipari szaklap által összeállított lista, az Ad Age Top 100 (ami a világ legnagyobb marketingköltséggel dolgozó cégeit tartalmazza) tagjainak közel háromnegyede aktív hirdető volt a YouTube-on 2008-ban.
Ötödik mítosz: a YouTube-videóknak alig 3-5 százaléka ér valamit a hirdetők számára
Ez az adat valóban egy hivatalos Google-féle nyilatkozatból származik, ám a marketingesek szerint már nagyon régi és többszörösen túlhaladott helyzetet tükröz. Hogy mennyi a valós arány, azt nem árulják el a YouTube illetékesei, inkább azt sulykolják, hogy ez az adat valójában nem is érdekes, a lényeg az, hogy a hirdetéssel ellátott videókat hányszor nézik meg. Ez a szám pedig megháromszorozódott az elmúlt egy évben.