Hasonló esetekbe a legtöbb online óriáscég belefutott már Kínában, a google.cn oldalon a Google is kiszűr bizonyos találatokat a listáiról, a Yahoo pedig azzal okozott nagy botrányt, hogy ingyenes emailcímekhez tartozó személyes adatokat adott át a kínai hatóságoknak, segítve ezzel a rendszere ellenségeinek tekintett felhasználók letartóztatását. A Bing a Google-höz hasonlóan a kommunista kormány cenzúráját engedte rá a találati listáira (nyilván azért cserébe, hogy egyáltalán beengedik a több százmilliós kínai piacra, ahol a nyugati cégek általában elég nehezen tudnak megkapaszkodni).
A fő különbség az eddigi esetekhez képest az, hogy cenzúra nem csak a helyi oldalon, vagy csak kínai ip-címekről érkező lekérdezéseknél lép életbe (ezt a megoldást azzal szokták védeni a cégek, hogy a helyi törvényeket be kell tartaniuk, és nem mérlegelhetik, hogy azok tetszenek-e nekik vagy sem).
Kristof még júniusban vette észre, hogy az egyszerűsített kínai írásjelekkel bevitt keresésekre más találati listák érkeznek, mint ugyanannak a keresőkifejezésnek akár a latin betűs, vagy a Tajvanon és Hongkongban használt tradicionális kínai karakterekkel leírt verzióira. A cenzúrázott listából eltűnnek többek között a Tienanmen téri mészárlással, a dalai lámával, Tibet függetlenségével, vagy a Falun Gonggal kapcsolatos linkek és képek, bárhol is van földrajzilag a keresést leadó számítógép. A cenzúra kinyúlt a kínai nagy tűzfalon túlra is.
A Microsoft először azzal reagált a felfedezésre, hogy ez csak programhiba, és hamarosan javítják, majd kijelentették, hogy a hibát sikerült elhárítani – de a valóságban a kínai cenzúra azóta is működik a Bingben. A bojkottfelhívásra reagálva a Bing fejlesztői újra elismerték, hogy hiba csúszott a rendszerbe, ami főleg a képkereséseket érinti, és amint lehet, javítani fogják ezt.