Az elmúlt két évben Magyarországon másfélszeresére nőtt az internetező nők száma: ma már 1,6 millió nő netezik heti rendszerességgel – derül ki a VMR.women kutatási projektből. A világhálót korábban gyakran illették a férfias jelzővel, mivel használói körében a férfiak voltak többségben, mára azonban a férfidominancia eltűnt, és a nemek aránya a felnőtt internetezőkön belül teljesen kiegyenlített.
A leglátogatottabb odaltípusok listáját a nők körében a közösségi oldalak és a levelezőrendszerek vezetik. Ezt követik a rangsorban a női portálok, az egészséggel kapcsolatos lapok és a gasztronómiai portálok. Utóbbi kettőnek a látogatói aránya a kor előrehaladtával növekszik.
Az internetező nők kétharmada inkább hasznos dolognak tartja az internetet, és csak minden tizedik tartja inkább szórakozásnak. Ezzel összhangban a hálózatnak esetükben leginkább az ismerősökkel – főleg a távoli ismerősökkel – való kapcsolattartásban van jelentős szerepe, de fontos csatorna az általános tájékozódás vagy az érdeklődési körükhöz kötődő információgyűjtés során is. Az online önkifejezésnek ugyanakkor a nők kevésbé tulajdonítanak nagy szerepet.
Az internetező nők közül szinte mindenki látogat valamilyen kimondottan nőknek szóló oldalt – még akkor is, ha közülük nem mindenki gondolja úgy, hogy az általa látogatott weboldalra ráhúzható a női portál kifejezés. A nők 21 százaléka teljes mértékben, további 61 százalékuk pedig inkább egyetért azzal, hogy a női oldalak valóban nőknek szólnak, és nagyjából ugyanilyen arányban azzal is egyetértenek, hogy ezeknek a lapoknak a tartalma lefedi a nőket érdeklő témákat. Érdekes ugyanakkor, hogy minden második nő úgy érzi, a női honlapok látogatói között jelentős arányban fordulnak elő férfiak is.