További Net cikkek
Az Apple mindig is nagyon erős volt marketingben, legyen szó klasszikus tévés reklámszpotokról vagy a rajongók érdeklődésének felkorbácsolásáról kiszivárogtatott képekkel és információmorzsákkal. A nemrég bemutatott táblagép, az iPad esetében is remekül működött a dolog, már hetekkel a bejelentés előtt csak arról beszéltek a technikai témák iránt érdeklődők, hogy milyen lesz a gép, mit fog tudni, és mennyibe fog kerülni.
A nagy leleplezés óta azonban mintha kicsúszott volna az Apple marketingeseinek kezéből a gyeplő, a pár hete még lelkes rajongók most leginkább azzal foglalkoznak, hogy kiröhögik az iPadet, az Apple-t, meg mindent, aminek köze van a géphez.
Az első számú poénforrás a gép elnevezése: a pad angol szó ugyanis nagyon sok mindent jelent, többek között azt is, hogy írómappa, vagy írópapírtömb, amire az Apple kreatívjai gondoltak. Meg azt is, hogy egészségügyi betét. Még véget sem ért az Apple sajtótájékoztatója, ahol Steve Jobs büszkén mutogatta a gép prototípusát, a neten már iTampon néven emlegették a táblát, és névtelen Photoshop-művészek készítettek montázsokat a témára.
A gúnyolódók másik kedvelt céltáblája az, hogy az iPad tulajdonképpen nem sokban különbözik egy nagyra nőtt iPod Touchtól, és olyan funkciók hiányoznak belőle, mint a memóriakártya csatlakoztatása, a kamera, vagy a multitasking, vagyis több program futtatása párhuzamosan. A klasszikus online mémeknek is rögtön elkészült az iPad-mutációja, nagy sikert aratott például YouTube-on a Bukás című film ezerszer újrafeliratozott jelenetének az a verziója, amiben Hitler szembesül az iPad hiányosságaival. Bónusznak pedig előkerült a Mad TV című amerikai vígjátéksorozat egy több évvel ezelőtti epizódja, amiben a szereplők egy Apple iPad nevű digitális intimbetéttel viccelődnek, mintha látták volna a jövőt.
Marketingszakértők szerint az Apple-nek, és az iPadnek hosszú távon egyaránt jót fog tenni, hogy most a gépen gúnyolódik a fél internet, mert ezzel is csak ismertebb lesz a márkanév, a viccek meg úgyis lejárnak előbb-utóbb. Példaként a Nintendo Wii-t hozták fel a szerencsétlen névválasztásra (ugyanúgy kell kiejteni, mint a wee-t, ami az amerikai gyereknyelvben pisilést jelent) és az ennek ellenére elért világsikerre.