A Hitwise internetes forgalomelemző cég statisztikái szerint március első hetében a Facebook forgalma megelőzte a Google-ét. A cég csak amerikai adatokkal dolgozik, és a méréseik szerint utoljára 2007-ben volt olyan hét, amikor nem a Google vezette a látogatottsági listát.
A trónfosztás várható volt, az utóbbi hónapokban már többször megesett, hogy egy-egy napra a Facebook átvette a vezetést, például karácsony két napján és újévkor. A március 13-mal végződő héten (angolszász szokás szerint vasárnappal kezdik, és szombattal zárják a heteket a statisztikákban) aztán eljött az, ami legutóbb a MySpace-nek sikerült a népszerűsége csúcsán: a heti összesítésben is alulmaradt a Google.
Az eredmény nagyon szoros: a Facebook az amerikai netezők oldallátogatásainak 7,07, míg a Google a 7,03 százalékáért volt felelős. vagyis nagyjából minden hetedik cím, amit az amerikaiak beírtak a böngészőjükbe, a két oldal valamelyike volt.
A tavaly márciusi adatokhoz képest a Facebook csaknem megháromszorozta a forgalmát (elemzők szerint ez leginkább az olyan, óriási sikerű játékoknak köszönhető, mint a Farmville), a Google pedig alig 9 százalékos növekedést tudott felmutatni ezalatt. Persze ez csak egy cég mérése - az egyik konkurens, a compete.com adatai szerint a Google vezet Amerikában, havi 147 millió látogatóval a facebookos 133 millió ellenében.