Pénteken vagyunk a legaktívabbak a közösségi oldalakon
A csütörtök és a péntek a két legsűrűbb nap a közösségi oldalakon - derítette ki a Buddy Media felmérése, 200 céges kliensük Facebook-oldalain a forgalom 14 napos elemzésével. Hasonló adatokról, és aforgalom péntekenkénti megugrásáról számolt be az online marketinggel foglalkozó Ad Age Digital konferencián tartott előadásán a Twitter egyik vezetője, Adam Bain is. Érdekes módon ez nem azt jelenti, hogy több üzenőfali bejegyzés, vagy Twitter-poszt születne pénteken, mint a hét többi napján, hanem ezek olvasottsága emelkedik meg.
Pszichológusok szerint ennek az az oka, hogy a hétvége közeledtével az emberek kevésbé fókuszálnak a munkára, és könnyebben elkalandozik a figyelmük a közösségi oldalak felé, ahol hétvégi programot keresnek maguknak. A legtöbb új bejegyzés hétfőnként születik. Ez fontos tanulság lehet a közösségi oldalakat marketingcélokra használó cégeknek: a hét elején nem érdemes sok, vagy fontos posztot kitenni, mert azok kevesebb figyelmet kapnak, ellenben csütörtök és péntek remek alkalom erre.
A Buddy Media elemzése iparágakra lebontva is megvizsgálja, hogy mikor érdemes marketingüzenetekkel bombázni a felhasználókat, ebből kiderül, hogy üzleti jellegű közösségioldalas kampányokra a legjobb nap a szerda, autókról és sportról vasárnap érdemes posztolni, a divatról és szépségápolásról csütörtökön olvasnak a legtöbbet, élelmiszerrel és italokkal kapcsolatban pedig kedd az optimális időpont.