Miklós
-7 °C
4 °C

Bloggerek közt az egyenlőbbek

2006.05.09. 16:20
Kilenc blogger közös blogot indított, hogy felfedezze, hogyan fér össze a blogoszféra az üzleti világgal.
Egy konferencián beszélgettek, és ezt követően gondolták úgy kilencen, hogy csinálnak egy közös blogot, amiben megmondják, hogyan kell üzletet csinálni a webnaplókból. "Mi, néhányan, akik szenvedélyesen használjuk (és közben magunk is tanuljuk) ezeknek az eszközök, kommunikációs közegek a működését [sic!] úgy döntöttük, hogy az elmúlt években szerzett tudásunkat, információinkat megosztjuk az üzleti élet szereplőivel."

Van köztük marketinges, vezetési tanácsadó, blogszolgáltatásban utazó blogger, vagy épp a 168 óra online szerkesztője is. Szántó Balázs, a "vezető bloggerek" egyik vezetője azt mondja, igyekeznek arra törekedni, hogy minden téma megjelenjen az "ingyenesen, bárki által hozzáférhető" BizBlog Fórumon.

Egyébként nem csak ők kilencen írhatnak a közös blogba: szívesen látják azokat a bloggereket is, akik szeretnék elmondani, hogy mit jelent a Web 2.0, az rss, vagy hogy hogyan lehet pénzt csinálni például személyes webnaplókból. Kifejezetten az újságírókat is hajlandók felvilágosítani, ha esetleg olyan témáról akarnak írni, amelyet nem ismernek kellőképpen, vagy szeretnének szakértőket megszólaltatni cikkeikben.

Nem tudtuk megállni, hogy ne kérdezzük meg, mit jelent a Web 2.0. Szántó szerint egyik oldalról közösségi élményt jelent, másrészt egyfajta technológiát és stílust.

Bár a nevében is az üzletre utal, a BizBlog Szántó szerint egyáltalán nem üzleti vállalkozás, inkább közös észosztás, amit mindenki a "nappali" foglalkozása mellett, szabadidejében (éjszaka) művel.

Mindenkinek más a célja ezzel a közös bloggal. Valaki azt szeretné megtudni, hogy milyen üzleti lehetőségek vannak egy blogszolgáltatásban, mások pr-kampányokhoz szeretnék kiaknázni a blog adta lehetőségeket.

Szántó azt is elárulta, elképzelhető, hogy a kezdeményezés konferenciává növi ki magát.