Bármelyik kereskedő ideges lenne, ha bérelt boltjának ajtaján valaki kicserélné a zárakat, kipakolná a készletet az utcára, és mindenhonnan eltüntetné a cégre utaló nyomokat. A való világban persze aligha fordulhat elő ilyesmi, a világ legnagyobb internetes kereskedőportálján azonban több mint tíz éve létező hozzáférések tűntek el nyomtalanul.
Az eBay felhasználói súlyos hibákról számoltak be, írja a brit Register, amelyek miatt az online kereskedőszájt a legalapvetőbb szolgáltatásokat sem tudta megbízhatóan nyújtani.
Level 1
Az egyik hiba Stefan Waldmant érintette, neki múlt héten tűnt el 1996-ban nyitott hozzáférése. A kereskedő az elmúlt tizenegy évben 717 pozitív visszajelzést gyűjtött be vásárlóitól, vásárlói ebből tudhatták, hogy megbízható, ez a nehezen megszerzett előny azonban semmivé foszlott. Aki több tízezer forint értékben akar vásárolni az interneten, szeretné biztosan tudni, hogy megkapja az árut, Waldman azonban kikerült az ismert kereskedők köréből.
Nem egyedi az eset a Register szerint, nemrég egy amishtaxi néven regisztrált júzer hozzáférése is eltűnt a kibertérben, és a tulajdonos elég nagy gondban volt, mert megélhetésének nagy részét az eBay-ről szerezte. Mindeközben a fizetőrendszer problémáiról is beszámoltak brit felhasználók. Amikor egy eBay júzer PayPal segítségével 8,55 fontot fizetett ki néhány ezüst tárgyért, a tranzakció nem jelent meg eBay-es oldalán. Ami annyit jelent, hogy az eBay semmit sem tud a vásárlásról, de a pénzt átutalta a kereskedőnek.
Az eBay szerint a két eset független egymástól. A Registernek adott nyilatkozatában a társaság elismerte, hogy véletlenül törölt néhány hozzáférést az adatbázis karbantartása közben. A második problémát az okozza, hogy lassan jelennek meg a PayPal-tranzakciók megerősítései. A cég állítólag dolgozik a megoldáson, de még nem tudni, hogy a munkának mikor lesz eredménye.