A mobiltelefonoknak ingyenesnek kellene lenniük, nyilatkozta Eric Schmidt a Reutersnek. A Google vezérigazgatója szerint a mobilok mára kéziszámítógépekké alakultak, melyeket akár napi 10 órában is használunk: beszélünk, üzenetet írunk segítségével, és elérjük a világhálót is. Schmidt szerint nem elképzelhetetlen, hogy a jövőben némi hirdetésért cserébe ingyen juthassunk hozzá ezekhez a készülékekhez.
A Google egyébként jelenleg a mobilhasználat terén sokkal előrébb tartó távol-keleti piacon kísérletezik mobil-szolgáltatásaival. A weboldalakról már ismert videó- és szöveges hirdetések idővel akár éppen olyan jelentős bevételt jelentenek majd a mobilpiacon, mint a jelenlegi webes hirdetések.
Schmidt az interjúban kitért arra is, hogy nemsokára talán személyes adatainkat (blogbejegyzéseinket, emailjeinket vagy fotóinkat) is éppen olyan könnyen fogjuk tudni hordozni egyik szolgáltatásból a másikba, mint a mobiltelefonszámunkat.
Persze nem csak online tárolt tartalmaink, de a felhasználói aktivitásunk is személyes adat. Az úgynevezett APML-kezdeményezés éppen azt célozza, hogy a netezők maguk rendelkezhessenek saját böngészőadataikkal, melyet ha adott szolgáltatókkal megosztanak, személyre szabott tartalmakat kaphatnak.