Akár az is lehet, hogy egy teljesen új cég jön elő valami új ötlettel, és egy mobilokra optimalizált online technológiával, vagy üzleti modellel elsöpri az olyan óriásokat, mint a Google és a Yahoo. Ugyanúgy, ahogy azok tették az internet hőskorának óriásaival, az AOL-lal és a Netscape-pel.
Ma egymilliárd ember csatlakozik számítógépről az internetre, és több mint hárommilliárdnak van mobiltelefonja, 2010-re eléri a számuk a négymilliárdot is. Egyre jellemzőbb lesz a mobilban az internetelérés, és éveken belül eljön az idő, amikor nem az egér, a billentyűzet és a nagy monitor lesz az átlag internetező társa, hanem az apró (érintő)képernyő.
Az internetes üzletbe a pénzt jelenleg szinte kizárólag a hirdetések hozzák, amelyek nagy része a keresőmotorokhoz köthető. A mai hirdetési módszerek azonban mobileszközökön teljesen használhatatlanok: a fizetett linkek és bannerek egyszerűen túl sok helyet foglalnak el a képernyőből. Márpedig a mobilnetes keresők piaca kész aranybánya: felmérések szerint ma évi 700 millió dolláros a forgalma, és öt éven belül 2,2 milliárdos lesz.
Mindenki másképp próbálkozik megbirkózni a mobileszközök nyújtotta új kihívásokkal. A Yahoo idén nyáron debütáló OneConnect rendszerének keresője például hangfelismeréssel dolgozik: bemondjuk a kérdésünket a telefonba, és szöveges üzenet formájában kapjuk meg rá a találatokat. A Google a személyre szabott keresésekben hisz: az egyik kidolgozás alatt álló ötlet szerint a kereső bemérné a mobileszköz földrajzi pozícióját (például gps-szel), majd ennek megfelelően szűkítené a kereséseket. Például ha éttermet keresünk egy adott városban, automatikusan azokat adná találatként, amelyekhez éppen közel vagyunk.