A hagyományos keresőmotorok folyamatosan rögzítik, hogy az egyes kifejezésekre adott találati listájukon a felhasználok mely linkekre kattintanak, és melyekre nem. Az így kapott információból kiindulva nagyban fejleszthetik a találatok rangsorolását, így a jobban illeszkedő weboldalak címeit tehetik legfelülre. Tulajdonképpen a keresőmotorok nem tesznek mást, mint az összes user igényeihez igazítják a találatokat, egy csoportként kezelve a felhasználókat.
A Delver nevű izraeli cég új módon próbálja megközelíteni a webes információkeresést. Liad Agmon a cég vezetője szerint nem áll szándékukban versenyezni az óriásokkal, "a webes oldalak indexelését nagyszerűen csinálják a Google-nél, és nagyon hasznos, hogy a releváns Wikipedia linkeket teszik az első helyre."
Rengeteg olyan keresés van, amikor a felhasználó nem tudja eléggé leszűkíteni kulcsszavak megadásával, hogy mire gondol pontosan. Agmon példája szerint, amikor egy New York-i képernyővédőt akarunk megtalálni, akkor valószínűleg a találatok legnagyobb része nem lesz ízlésünknek megfelelő. Ilyen esetekben adhat jobb találatokat a szociális hálózatainkra épülő szolgáltatás.
A Delver esetében a keresési folyamat első lépése, hogy megadjuk a nevűnket és email címünket. Ezen adatok alapján felkutatja társas hálózatainkat a legkülönbözőbb oldalakon, a Del.icio.us (közösségi könyvjelző szájt) kapcsolatainktól a Linkedin (professzionális kapcsolatépítő portál) profilunkon keresztül Facebook-on és és a Youtube-on bejelölt barátainkig bezárólag mindenkit feltérképez. A barátaink barátait és azok profiljait, blog bejegyzéseit, az azokban belinket oldalakat, és az elmentett könyvjelzőket is számba veszi. Ezen összesített adatok alapján rangsorolja a kereső-kifejezéseinkre adott találati listát.
Sokszor előfordul, hogy szakértői vagyunk egy területnek és a Google találatai között az adott fogalom meghatározását, és egyéb "kezdőkenk" íródott oldalakat látunk, az adott részterület részletes leírása helyett. Ilyenkor gyakran fordulunk segítségét hasonló témával foglalkozó barátainkhoz és kollégáinkhoz. Pedig sokszor ezek az emberek már megosztották a releváns információt valamelyik közösségi portálon. A Delver segítségével nemcsak az ismerkedésben, mozgósíthatjuk kapcsolati hálónkat, hanem az internetes információszerzésben is.
A cég a nemrégiben megrendezett Demo konferencián mutatkozott be és hamarosan irodát nyit az Szilikon Völgyben is. Sikerüket annak köszönhetik, hogy felismerték az üzleti potenciált abban a trivialitásban, hogy ami a barátaimnak tetszik, az nekem is tetszik, amit a barátaim tudnak, az engem is érdekel.