Úgy tűnik nincs olyan esemény, amelyen a Microsoft ne tudna fellépni valamivel. A szoftvergorilla most Las Vegasban, az amerikai médiaipar éves vásárán állt fel a porondra, és egy gazdag multimédiás alkalmazásokat lejátszó szoftvert mutatott be. A Silverlight névre keresztelt szoftver valójában egy plugin, amellyel jó minőségű videókat, játékokat és webes szoftvereket, illetve idegesítő hirdetéseket lehet lejátszani a böngészőben. Pont olyan, mint az Adobe Flash Player, amit például a YouTube használ. (És az Index is.)
Webtévé
A Silverlight meglepő módon nemcsak az Internet Explorer legfrissebb verziójában futtatható, hanem Firefoxban és Safariban is. Linuxon és Mac OS X-en is. A Computerworld információi szerint a Silverlight 720 soros, azaz dvd minőségű videókat tud lejátszani, és sávszélességtől függően vagy azonnal, vagy néhány másodpercnyi gondolkodás után indul a lejátszás. Forest Key, a Microsoft projektmenedzsere azt mondta, hogy ennek köszönhetően nem romlik a minőség. A Silverlight egyébként a VC-1 videokódolót használja, amely elég jól fel van szerelve szerzőijog-kezelő megoldásokkal, és ezért vonzó lehet a filmstúdiók számára.
A Silverlight egyébként korábban Windows Presentation Foundation Everywhere (WPF/E) kódnéven vált ismertté, amely a Windows Vista grafikus keretrendszerének a kiterjesztése. A Silverlight végleges változata még nem készült el, de egy tesztváltozat már letölthető néhány bemutató alkalmazással.
Eddig sok mindenre csak az Adobe adott megoldást, hamarosan azonban a Microsoft révén a fejlesztőknek lesz választási lehetőségük. Amíg a Flashre a Silverlight a válasz, addig a népszerű Creative Suite 3 dizájnszoftver-csomag microsoftos alternatívái az Expression szoftverek lesznek. Egyes elemzők szerint a Microsoftnak van esélye a piacon, főleg azon cégek körében, amelyek most Microsoft alapú infrastruktúrán futtatnak Flash alkalmazásokat. Emellett fontos szempont lehet az ár, az Adobe szoftverei ugyanis elég drágák. Néhányan azonban kétkednek a Microsoft sikerében, és nem hiszik, hogy a szoftveróriás ki tud építeni egy olyan hűséges felhasználói bázist, mint amilyen most az Adobe-nak van.