Pandora, Gabriella
6 °C
15 °C

Az Apple, a Flickr, és a New York Times aratott a Webby-díjkiosztón

2008.05.07. 11:50
12. alkalommal osztották ki a webes Oscarnak is becézett Webby-díjakat, közel száz kategóriában. A Technology Entertainment Design konferenciasorozat oldala vitte el a legtöbb díjat, de az internet legjobb oldala a zsűri szerint továbbra is a Flickr képmegosztó. A közönség szerint a Digg hírgyűjtőoldal.

"Ha sikeres vagy és túl sok a pénzed, ne reménykedj díjban" - vontuk le a tanulságot a tavalyi Webby-díjkiosztó után, és az idei gála után is ugyanezt mondhatjuk. A nagy halak jelölést is alig-alig kapnak, nemhogy díjakat, még a szupertrendi Facebooknak is csak két jelölés, és egy közönségdíj jutott. Az interaktív reklámokkal, online videóval és mobilos tartalmakkal együtt összesen 137 kategóriában osztották ki a Webbyt, és ebből kevesebb mint 30 kategória volt, ahol a zsűri és a közönség véleménye megegyezett.

A legtöbb díjat a Technology Entertainment Design konferencia weboldala, a ted.com nyerte: a legjobbnak szavazta a zsűri a felépítés/navigáció, funkcionális design és podcast kategóriában is. Az Apple közönségdíjből nyert hármat (két kategóriában éppen a ted.com-ot megelőzve), a hagyományos média világából pedig a New York Times bizonyult a legsikeresebbnek: öt jelölés, két díj a zsűritől, és egy a közönségtől.

A legfontosabb kategóriának hagyományosan a "Best Practices"-t tartja a szakma, ezt idén is a Flickr képmegosztó nyerte, sorozatban már harmadszor - és harmadszor nem sikerült a zsűri díja mellé tenni a közönségét, amit a Digg hírgyűjtő oldal kapott (tavaly a last.fm online rádió, tavalyelőtt a Google Maps tett keresztbe a duplázásnak). A Flickr emellett elvitte a legjobb online közösség díját is.

Az Év embere Stephen Colbert lett, akinek a magyar hídelnevezési akció mellett egyéb viselt dolgai is voltak a neten: saját wikipediát indított, Google-bombázással megpróbálta elérni, hogy az ő oldalát adja ki a kereső a "greatest living American" (a legnagyobb élő amerikai) keresőszóra, és online elnökjelölti kampányt indított, hogy bekerüljön a Fehér házba.

A Webby-díj

Az idei Webbyn három kategóriát kaptak a blogok: az üzletiek között a Financial Times Alphaville-je, a személyeseknél a titokblog PostSecret, a politikai kategóriában pedig a Huffington Post nyert. A humoroldalak versenyét zsinórban negyedszer nyerte meg a The Onion, a nagy érdeklődéssel övezett "Weird", vagyis őrültség kategóriában pedig a zseniális Passive/Aggressive Notes vitte el a zsűri, és a lolmacskák szentélye, az I Can Has Cheezburger? pedig a közönség díját.


Még néhány érdekesebb kategória (a nyertesek teljes listája itt olvasható): a legjobb közösségi oldalnak a szakma a Flock közösségi böngészőt választotta, a felhasználók pedig a Facebookot; a sportoldalak kategóriájában született meg a Yahoo egyetlen győzelme; a legjobb magazin-weboldal a National Geographicé lett, a mozifilmek oldalai között pedig a Simpsonsét szerette a zsűri és a közönség is.

A nyerteseknek egy bő hónapjuk van, hogy megírják a köszönőbeszédeiket (a Webby hagyományainak megfelelően öt szó hosszúságú lehet egy beszéd), mert a győztesek listáját ugyan már most nyilvánosságra hozták, a díjátadó ünnepség júniusban lesz New Yorkban.