Az online videóboom kezdi felzabálni a tévézésre fordított időt, írja a BBC online az ICM felmérését kommentálva. A brit közszolgálati médium megrendelésére készült felmérés tanúsága szerint minden második brit megkérdezett (47%), aki egy héten egyszer legalább nézeget online vagy mobilon videókat, ezt a tévénézésre fordított idő rovására teszi.
Siker lehet jövőre Európában is
A kutatásból az is kiderül hogy az interneten és mobilon elérhető videótartalmak egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. A megkérdezett felhasználók háromnegyede azt állította, hogy többet fogyaszt a weben videót mint egy éve. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az online videót rendszeresen fogyasztók tábora egyelőre meglehetősen kicsi, körülbelül 9 százalékos a szigetországban.
További 13 százalék alkalmanként kattint rá egy-egy interneten elérhető videóra. Tíz százalék pedig ugyan jelenleg nem néz a weben videófelvételeket, de azt állította, hogy a következő évben szívesen bekapcsolódna az új őrületbe. A rendszeres, alkalmi és reménybeli online videófogyasztók tehát durván a brit felnőtt lakosság harmadát teszik ki.
Amerikában már hódít
A BBC Online összeállítás rámutat arra a tényre is, hogy az online videófogyasztás egyelőre csak a tengerentúlon pörgött fel igazán. Hiszen az Egyesült Államokban egyrészt népszerűbb a YouTube videómegosztó, másrészt pedig számos tévéműsor is elérhető már az adott csatornák honlapján, így a netezők is jobban hozzászoktak az ilyen jellegű tartalmak jelenlétéhez.
A tévék minden jel szerint akkor járnak jobban, ha nem elfordulnak, hanem éppenhogy megpróbálják a partneri kacsolat lehetőségeit keresni az online vidóemegosztókkal. Erre példa a CBS és a YouTube egy hónapja kötött tartalmi együttműködése is. A tévécsatorna nemrégiben közzétett adatai szerint ugyanis egy hónap leforgása alatt több százezer új tévénézőt hozott számára, hogy egyes műsorai elérhetővé váltak a neten is. Az egymás erősítésében hisznek a brit adók is: a BBC, az ITV és a Channel 4 közös projekt keretében legkésőbb jövő év elejéig elérhetővé kívánja tenni műsorai nagyrészét a weben is.
A magyar fejlesztésű videómegosztók egyelőre viszonylag szerény látogatottságnak örvendenek. Az RTLKlub egyik vezetője viszont korábban azt nyilatkozta az Indexnek, hogy csatornájuk jövőre "látványos lépést tesz az online piacon".