A két film alig 10-20 ezres nézettségi adattal, lesújtó értékeléssel (a videókat egytől öt csillagig lehet osztályozni, a reklámok átlaga kettő alatt volt), és alig néhány kommenttel került a lista tetejére, mögöttük a harmadik 600 ezer feletti nézettséget, és négy és fél csillagos értékelést kapott.
Az anomália több órán keresztül fennállt, így a reklámok több millió látogatóhoz jutottak el, aztán egyik pillanatról a másikra eltűntek a listáról. A Google illetékesei szűkszavúan csak annyit nyilatkoztak, hogy apróbb hiba volt a rendszerben, de már megoldották, a neten pedig rögtön két összeesküvés-elmélet is szárnyra kapott. Az egyik szerint a Google titkos megállapodást kötött reklámstúdiókkal, és jó pénzért pár órára feldobja a hirdetéseiket a videók toplistájára; a másik szerint pedig valakik rájöttek, hogyan lehet manipulálni az algoritmust, ami a toplistát összeállítja.
Nem ez az első eset, hogy rejtélyes körülmények között reklámok kerülnek a legnépszerűbb YouTube-videók közé, annak ellenére, hogy a nézettségi adataik ezt nem indokolnák. Tavaly decemberben az Amikor megállt a Föld című film reklámkampányába tartozó vírusvideók, a Föld elleni támadásról tudósító kamu híradófelvételek kerültek a lista elejére pár tízezres nézettséggel, lenyomva például a Bush elnököt a cipőjével megdobó újságírót, amit több mint egymillióan néztek meg akkoriban. Akkor a hivatalos magyarázat egy szerverkarbantartás közben beütött hiba volt, ami összezavarta az adatbázist.