A comScore piacelemző cég legfrissebb felmérése szerint 2008 augusztusában a Google továbbra is toronymagas piacvezető az online keresőmotorok között, még tovább növelve az előnyét a vetélytársak előtt. A cég az amerikai adatokat követi, ezek szerint a Google a keresések 63 százalékát intézi, a Yahoo pár tizeddel 20 alá ment, a Microsoft 8, az Ask.com, és az AOL pedig 4-4 százaléknyi szeletet ural a piacból.
Ez még nem különösebben meglepő, annál érdekesebb az a jelentés, ami az általános keresőmotorokon túlról is képet ad. A nagyobb weboldalak saját keresői, amik az adott oldal tartalmain belül keresnek, meglepően nagy részét adják az összes keresésnek: a felmérés szerint egy hónap alatt az amerikai netezők bő 17 milliárd keresést futtattak le, ebből öt és fél milliárd ilyen, egy oldalon belüli keresés volt.
A YouTube elsöprő népszerűségét jelzi, hogy augusztusban már több keresést bonyolított, mint a Google-t kivéve az összes többi nagy kereső (2,5 milliárddal éppen megelőzte a Yahoo-t, az egymilliárdos Microsoftot pedig messze lekörözte). A kisebb keresőmotorok (ask.com, AOL) havi 3-400 millió keresést bonyolítanak, így ezeket megelőzi forgalomban a MySpace (585 millió), az Ebay (434 millió), megközelíti a Craigslist (335 millió), és nem sokkal marad el tőlük az Amazon (186 millió) és a Facebook (168 millió).
A Google megpróbál a népszerű, de óriási sávszélességet és tárhelyet igénylő, így valószínűleg embertelen pénzt felemésztő YouTube-ból egy kis bevételt kisajtolni: a videók tartalmához illeszkedő fizetett linkek után most kísérleti jelleggel beindították a keresések melletti hirdetések rendszerét is, ami a több milliárd dolláros forgalmat hozó AdWordsre emlékeztet. Ezzel párhuzamosan, szintén tesztüzemben elindult a régebbi nagy sikerű tévésorozatok – a Stra Trek, a MacGyver és a Beverly Hills 90210 – epizódjainak felpakolása is a videómegosztóra (legálisan, a stúdiók engedélyével). Ez és a feltöltött videók méretkorlátjának megemelése sokak szerint arra utal, hogy a YouTube gőzerővel készül a nagyobb felbontású, hosszabb, és reklámokkal meg-megszakított videókra.