Építsünk szkennert? Hülyítsünk macskát?
Mint korábban írtuk, elindultunk egy robotépítő versenyen, és olvasóink tippjeit várjuk, milyen robotot építsünk a készletből, amit kaptunk. Születtek már jó ötletek, de hogy a további agyvihart segítsük, következzen néhány videó és konkrétum.
A készletben egészen pontosan ezek az elemek találhatók. A lényeg a majdani robot agya, a programozható központi egység, illetve a hozzá köthető érzékelők: egy fényérzékelő, egy hangérzékelő, egy érintésérzékelő, és egy ultrahangérzékelő (ez utóbbival távolságot és mozgást lehet figyelni). A mozgásról szervomotorok gondoskodnak, ebből sajnos csak három található a dobozban, szóval ilyen faja kis robotteknőst biztosan nem fogunk tudni építeni:
A központi egységet lehet programozni akár C programozási nyelvben is, így egészen bonyolult rutinokat is bele lehet verni a robot kockafejébe, mint azt a lenti, Rubik-kockát kirakó robot mutatja:
A vonalkövetés viszonylag egyszerű feladat a robot számára, jó példa erre ez a Sokoban-pályát megoldó robot:
A fényérzékelővel a színeket is meg lehet különböztetni, ezt használja ki az alábbi szortírozórobot:
Elképzelhető persze, hogy nem a robot kevésbé látványos adatgyűjtő funkciót lát el, mint a lenti 3D-szkenner:
És persze teljesen haszontalan alkalmazásokra is szívesen fogadunk ötleteket. Ez a macskahülyítő robot például belopta magát a szívünkbe:
Nem is beszélve az egyensúlyozó robotról: